خبرگزاری تسنیم، نزدیک به حکومت ایران، شامگاه ۲۴ فروردین /۱۰ آوریل نوشت که حزب‌الله لبنان بیش از ۵۰ موشک از جنوب لبنان، به شمال اسرائیل شلیک کرده است. حملات حزب‌الله همچنین به منطقه جولان بوده است.

تایمز اسرائیل پس از حملات حزب‌الله لبنان و در واکنش به گمانه‌زنی‌ها در مورد حمله مستقیم ایران به اسرائیل، از قول سخنگوی ارتش اسرائیل نوشت: «شش ماه است داریم با ایران می‌جنگیم و می‌دانیم که با هر حمله چگونه مقابله کنیم.»

با ارجاع به بیانیه حزب‌الله، تسنیم نوشت که موشک‌های پرتاب شده کاتیوشا بودند. حزب‌الله لبنان نوشته است که این حمله در پاسخ به «تجاوزات دشمن به شهرک‌های الطیبه و عیتا الشعب در جنوب لبنان» است. رسانه المیادین، نزدیک به حزب‌الله گزارش داد که این گروه به سمت یک هدف نظامی اسرائیل در جولان هم موشک شلیک کرده است.

ارتش اسرائیل تعداد موشک‌های شلیک شده حزب‌الله به شمال اسرائیل را ۴۰ فروند اعلام کرد و گفت برخی از آنها رهگیری و سرنگون کرده و برخی دیگر به زمین باز اصابت کرده‌اند. به گزارش ارتش اسرائیل کسی در این حملات آسیب ندیده است.

پیش از این، ارتش اسرائیل گفته بود که پدافند هوایی دو پهپاد مملو از مواد منفجره را که حزب‌الله به شمال اسرائیل پرتاب کرده بود، سرنگون کرده است.

پیش از حمله حزب‌الله لبنان به شمال اسرائیل، نیروهای نیابتی ایران در عراق که جمهوری اسلامی به آنها «مقاومت اسلامی عراق» می‌گوید بیانیه‌ای صادر کردند و آمریکا را تهدید کردند. آنها نوشتند که آمریکا مسئول پیامدهای ارتکاب هرگونه واکنش نظامی اسرائیل علیه نیروهای نیابتی در عراق است. با اشاره به حمایت اخیر ایالات متحده آمریکا از اسرائیل، گفتند آمریکا را مسئول واکنش اسرائیل به هریک از کشورهای موسوم به «محور مقاومت» می‌دانند و چنین واکنشی را پاسخ خواهند داد.

تهدیدهای مقام‌های نظامی ایران به واکنش به حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق ادامه دارد. سرلشکر یحیی رحیم‌صفوی، دستیار و مشاور نظامی رهبر جمهوری اسلامی، روز جمعه ۲۴ فروردین در مراسم بزرگداشت کشته‌های این حمله در اصفهان، این تهدیدها را تکرار کرد و گفت:

… خاورمیانه جدید اسلامی یا نظام سیاسی غرب آسیا بر خلاف آنچه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها می‌خواستند که روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی برقرار کنند، با محوریت ایران و جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی شکل خواهد گرفت.

او تأکید کرد که استراتژی جمهوری اسلامی ایجاد هراس است و گفت یک هفته است که اسرائیل در «وحشت و آماده باش» است و این سیاست آنها موجب شده که اسرائیل «از حمله نظامی به رفح» متوقب شود «چون نمی‌دانند که ایران می‌خواهد چه کار کند، چه زمانی و از چه طریقی واکنش نشان می‌دهد».

هراس از جنگ اما فقط منحصر به اسرائیل نیست. در ایران آمدن یک جسم نورانی به آسمان شب، برای برخی از شهروندان هراس‌افکن بود. در شبکه‌ها، ساکنان شهرهای مختلف در ایران از مشاهده یک شی نورانی در آسمان ایران خبر داده بودند و تصاویری از آن هم منتشر کردند.

رسانه ایران نوانسز که نزدیک به وزارت خارجه جمهوری اسلامی است، در واکنش به این گزارش‌ها نوشت که احتمال می‌رود که این مربوط به آزمایش موشکی جدید روسیه باشد.  این رسانه نوشت که علیرغم اینکه مسیر موشک مستقیماً بر فراز خاک ایران بوده، این اتفاق رخ داده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای گفته بود که یک موشک بالستیک قاره‌پیما با نام «بولاوا» را از مرکز «کاپوستین یار» در منطقه آستاراخان در جنوب این کشور به صورت آزمایشی شلیک کرده است. این موشک بالستیک قابلیت حمل کلاهک‌ هسته‌ای دارد.