در جدیدترین افشاگری در مورد پرونده فساد کاظم صدیقی، امام‌جمعه تهران و  رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر مشخص شده است که او در زمان انتقال سند واگذاری باغ ۴ هزار و ۲۰۰ متری ازگل به مؤسسه‌ای که خودش و فرزندانش سهامدار آن بوده‌اند، حدود ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هم به صورت دستی دریافت کرده است.

وبسایت عصر ایران، از رسانه‌های داخلی در مطلبی افشا کرده است که باغ ۴ هزار و ۲۰۰ متری ازگل که حدود یک هزار میلیارد تومان ارزش دارد به قیمت ۶ میلیارد و ۶۴۴ میلیون و ۶۴۲ تومان به مؤسسه‌ خانوادگی کاظم صدیقی فروخته شده است و خود کاظم صدیقی در مقام فروشنده، وجه معامله را از خریدار که باز هم شرکت خانوادگی خودش بوده، دریافت کرده است. آن‌هم به صورت نقدی.

در سند انتقال باغ صراحتاً نوشته‌اند کل این مبلغ نقداً تسلیم فروشنده شده است. یعنی جواد عزیزی و محمدمهدی صدیقی (فرزند کاظم صدیقی) این مبلغ را نقداً به فروشنده یعنی کاظم صدیقی پرداخت کرده‌اند.

در افشاگری جدید در مورد این پرونده به عجیب بودن ماجرای پرداخت وجه معامله به صورت نقدی به کاظم صدیقی هم اشاره شده و این پرسش پیش کشیده شده است که «حتی اگر تمام این مبلغ را تراول چک ۱۰۰ هزار تومانی داده باشند، باید بیش از ۶۶ هزار و ۴۰۰ قطعه تراول برده و تحویل داده باشند. حالا از کدام بانک این همه تراول گرفتند و اصلاً چرا برخلاف عرف معاملاتی از چک تضمین شده یا واریز به حساب استفاده نکرده‌اند، امر دیگری است.»

سند انتقال بیش از ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ثمن معامله به کاظم صدیقی که به صورت نقدی انجام شده است

ماجرای فساد امام‌جمعه تهران و روضه‌خوان بیت علی خامنه‌ای پس از انتشار اسنادی در وبسایت یاشار سلطانی جنجالی شد.

این روزنامه‌نگار ۲۳ اسفند اسنادی را در وبسایتش منتشر کرد که نشان می‌داد کاظم صدیقی به عنوان رئیس و تولیت حوزه خمینی ازگل باغی به مساحت ۴ هزار و ۲۰۰ متر مربع را که مالکیت آن با همین حوزه علمیه بود به شرکت خانوادگی‌اش منتقل کرده است. این باغ در منطقه ازگل در شمال شرق تهران قرار دارد و پیش از آن مالکیتش با سازمان اوقاف و شهرداری تهران بود که به این حوزه علمیه سپرده شده بود.

انتقال مالکیت ۲۳ هزار متر از بهترین باغ‌های شمال شرق تهران برای ساخت حوزه علمیه تحت مدیریت و ریاست کاظم صدیقی ۲۰ سال قبل صورت گرفته است. کاظم صدیقی از حاکمان شرع جمهوری اسلامی و مسئول صدور احکام اعدام مخالفان سیاسی جمهوری اسلامی در دهه ۶۰ خورشیدی است. او از سال ۱۳۹۷ هم ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور را با حکم علی خامنه‌ای برعهده دارد و جایگزین احمد جنتی، دیگر یار علی خامنه‌ای در این سمت شده است. او همچنین یکی از سخنران‌های اصلی در مراسم عزاداری بیت رهبر جمهوری اسلامی است و رابطه نزدیکی با او دارد.

براساس اسنادی که سلطانی منتشر کرده است در سال ۱۴۰۲، کاظم صدیقی در مقام ریاست حوزه خمینی ازگل یک باغ گران قیمت را به شرکت «پیروان اندیشه‌های قائم» منتقل کرده است که سهامداران اصلی‌ آن علاوه بر خودش و شخصی به نام جواد عزیزی، دو پسرش به نام‌های محمدمهدی و محمدحسین صدیقی هستند.

سند انتقال مالکان باغ ازگل که در روز ۱۹ آذر ۱۴۰۲ در دفترخانه با حضور کاظم صدیقی ثبت شده است.

پس از افشای این اسناد، در ابتدا کاظم صدیقی در واکنشی مکتوب مدعی شد که امضای او برای انتقال این باغ به مؤسسه خانوادگی‌اش جعل شده است. صدیقی مدعی شده بود که می‌خواسته این باغ و زمین قیمتی را برای تأسیس یک مجموعه فرهنگی «پیش‌حوزوی نوجوانان» استفاده کند اما فردی که معتمد آن‌ها بوده در امانت خیانت کرده و این زمین‌ها را به نام شرکت خصوصی خانواده صدیقی کرده است.

بعدتر او در مصاحبه با صدا و سیما گفت که دشمنانش «الم‌ شنگه» به پا کرده‌اند و با افشای فساد او می‌خواهند مردم را بی‌اعتقاد کنند.

پس از این دو واکنش کاظم صدیقی، خود حوزه علمیه تحت زعامتش آستین بالا زد و با انتشار یک نامه مدعی شد که در  روز ۴ آذر ۱۴۰۲، آن‌ها متوجه این موضوع شده‌اند و با تشکیل یک مجمع عمومی فوق‌العاده، انتقال این زمین را منتفی کرده‌اند و باغ یک هزار میلیارد تومانی هم‌اکنون به مالکیت پیشین‌اش بازگشته است.

بعدتر اما اسناد بیشتری از این فساد بزرگ افشا شد که نشان می‌داد همین بیانیه حوزه خمینی ازگل هم دروغ بوده است. براساس سند انتقال مالکیتی که یاشار سلطانی منتشر کرده است، کار انتقال این زمین از مالکیت حوزه علمیه ازگل به شرکت خانوادگی کاظم صدیقی در دفترخانه اسناد رسمی در روز ۱۹ آذر ۱۴۰۲ انجام شده است.

بیانیه حوزه خمینی ازگل که در آن مدعی شده که روز ۴ آذر انتقال مالکیت باغ ازگل ملغی شده است. اسناد بعدی نشان داد که انتقال مالکیت دو هفته پس از این تاریخ در دفترخانه رسمی ثبت شده است.

به بیان دیگر ۱۵ روز بعد از تاریخی که در بیانیه حوزه ازگل به عنوان روز برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده برای لغو انتقال مالکیت باغ به شرکت صدیقی اعلام شده، کاظم صدیقی با دیگر شرکایش به دفترخانه رفته‌اند، اثر انگشتشان را ثبت کرده‌اند، باغ را به شرکت پیروان اندیشه‌های قائم منتقل کرده‌اند و کاظم صدیقی هم ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پول نقد از شرکت خودش دریافت کرده است.

باغ ۲۳ هزار متری ازگل با عنوان کاربری حوزه علمیه در زمان شهرداری محمدباقر قالیباف واگذار شد. برای ساخت این حوزه علمیه همه درختان گیلاس آن بریده شد و شهرداری تهران یکی از بهترین اموال عمومی در اختیارش را به این شکل به نابودی کشاند.

محمدباقر قالیباف که به عنوان یکی از چهره‌های فرعی این فساد بزرگ نامش مطرح شده است خود با پرونده‌های فساد بزرگ‌تری دست و پنجه نرم می‌کند. او و خانواده‌اش تاکنون با گوشه‌چشمی که از علی خامنه‌ای دریافت کرده‌اند از رسیدگی به همه این اتهام‌ها مصون مانده‌اند.

با توجه به حضور کاظم صدیقی در سخنرانی نوروزی علی خامنه‌ای و امامت‌جمعه‌اش در آخرین نمازجمعه تهران در اسفند ۱۴۰۲ به نظر می‌رسد که او هم مصون از برخورد قضایی خواهد بود و به مجموعه مفسدان زیر عبای رهبری یک نام دیگر هم اضافه می‌شود.