به‌گزارش شبکه الجزیره، مقام‌های غزه اعلام کردند که در حملات اسرائیل به مرکز غزه در روز پنج‌شنبه ۳ اسفند / ۲۲ فوریه ۴۰ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند.

بنابر این گزارش، این‌گونه حملات الگویی است که در هفته‌های گذشته تکرار شده است: حملات در منطقه‌ای شدت کمتری می‌گیرد و در منطقه دیگر بسیار شدید می‌شود.

دست‌کم هفت فلسطینی که به سمت جنوب غزه حرکت می‌کردند، به‌همراه شماری دیگر که در صف دریافت کمک بودند، در حمله‌ اسرائیل کشته شدند.

نیروهای اسرائیلی اردوگاه آوارگان را هم در منطقه الزویدا در مرکز غزه هدف قرار دادند که بیشترین زخمی‌ها در این حمله کودکان بودند.

در رفح، شب گذشته شب مرگبار دیگری بود برای مردمی که در خانه‌های مسکونی پناه گرفته بودند. براساس گزارش‌ها، هشت نفر در این حملات کشته شدند که همگی فلسطینی‌های آواره از مناطق شمالی بودند.

ارتش اسرائیل شامگاه پنج‌شنبه اعلام کرد که در خان یونس نیروهایش آن‌چه را که عملیات دقیق و محدود در داخل بیمارستان ناصر توصیف می‌کند، تکمیل کرده‌اند. اما آن‌چه رخ داده تخریبی است که در مجاورت بیمارستان و ساختمان‌های مختلف داخل بیمارستان صورت گرفته است.

شاهدان عینی در خان یونس می‌گویند ارتش اسرائیل از این بیمارستان خارج نشده است و همچنان آن را محاصره کرده و بارها تأسیسات آن را با تانک و گلوله هدف قرار داده است. بیمارستان ناصر در حال حاضر کاملاً از کار افتاده است.

ارتش اسرائیل گفته است که روز پنج‌شنبه در جریان عملیات گسترده در محله زیتون غزه، بیش از «۱۰ تروریست» را کشته است.

به‌گفته ارتش، اسرائیل با «تیراندازی تک‌تیراندازها و با استفاده از هواپیماها و هلیکوپترهای جنگی» نیروهای حماس را هدف قرار داده است. ارتش اسرائیل همچنین مدعی شد که تونل‌ها و انبارهای تسلیحات حماس را در این منطقه کشف کرده است.

ارتش اسرائیل همچنین افزود بیش از ۱۰ عضو حماس را در غرب خان یونس کشته است.

روز پنج‌شنبه در شمال رام‌الله نیروهای اسرائیلی دو کودک ۱۰ ساله فلسطینی اهل شهر سنجیل را حدود شش ساعت بازداشت کردند.

ساکنان محل به الجزیره گفتند این کودکان در حال بازی بودند که نیروهای اسرائیلی آن‌ها را به پرتاب سنگ به سمت شهرک‌های اسرائیل متهم کردند. آن‌ها کمی قبل از نیمه‌شب آزاد شدند.

در همین حال حزب‌الله لبنان گفت که به چندین پایگاه اسرائیل حمله کرده و دو ساختمان در شهرک‌ متولا و کیبوتص منارا را که در آن نیروهای اسرائیلی جمع شده بودند، هدف قرار داده است.

روز گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل بار دیگر تهدید کرد که در صورت لزوم با عملیات نظامی امنیت را به مرز لبنان بازمی‌گرداند. او با اشاره به این‌که هزاران نفر از مردم اسرائیل خانه‌هایشان را در نزدیکی مرزهای لبنان ترک کرده‌اند گفت: «ما هدف ساده‌ای در مرزهای شمالی داریم و آن بازگشت ساکنان آن است.»

« کودکان پنج ساله غزه آرزوی مرگ می‌کنند»

به‌گزارش رویترز شب گذشته، پنج‌شنبه ۳ اسفند / ۲۲ فوریه کریستوفر لاکیِر، دبیرکل سازمان پزشکان بدون مرز در شورای امنیت سازمان ملل از وتوهای آمریکا بر درخواست آتش‌بس در غزه انتقاد کرد و گفت:

مردم غزه به آتش‌بس نیاز دارند، نه در صورت امکان، بلکه اکنون. آن‌ها به یک آتش‌بس پایدار نیاز دارند و نه یک آرامش موقت. هر چیزی کمتر از این سهل‌انگاری فاحش است.

در عکس یک دختربچه فلسطینی با چهره‌ای درهم و ناراحت تکه‌ای نان در دست دارد و به دوربین نگاه می‌کند. پشت سر او مردم در حال برداشتن آوارهای پس از بمباران اسرائیل هستند.
در پی حملات هوایی شبانه اسرائیل به اردوگاه آوارگان رفح در جنوب غزه، در حالی که مردم به دنبال قربانیان آوارها را می‌کاوند یک کودک فلسطینی در حال خوردن نان است ـ ۲۲ فوریه ۲۰۲۴ ـ عکس از خبرگزاری فرانسه

کریستوفر لاکیِر گفت:

کودکانی که از این جنگ جان سالم به‌در می‌برند، نه تنها زخم‌های قابل مشاهده و آسیب‌های تروماتیک می‌بینند، بلکه زخم‌های نامرئی را نیز تحمل می‌کنند.

او افزود:

جابه‌جایی مکرر، ترس دائمی و شاهد تکه‌تکه شدن اعضای خانواده به معنای واقعی کلمه در مقابل چشمان آن‌ها رخ می‌دهد. این آسیب‌های روانی باعث شده است که کودکان پنج ساله غزه آرزوی مرگ بکنند.

از زمان آغاز جنگ در ۷ اکتبر ایالات متحده آمریکا سه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را وتو کرده است. به‌تازگی نیز در روز سه‌شنبه درخواست آتش‌بس فوری بشردوستانه را وتو کرد. لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت تصویب این قطعنامه مذاکرات بین آمریکا، قطر، مصر و اسرائیل را برای توقف درگیری‌ها تحت تأثیر قرار خواهد داد.

ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل متحد به شورای امنیت گفت از سخنان دبیرکل سازمان پزشکان بدون مرز «وحشت‌زده» شده است. او گفت:

امیدواریم تصویر غم‌انگیزی که او از غزه ترسیم کرد، بتواند وجدان یکی از اعضای این شورا را تحت تأثیر قرار دهد.