۱۳ زندانی تبعیدی به قزل‌حصار که از ۲۵ شهریور سه روز در حمایت از قیام ژینا دست به اعتصاب غذا زده بودند، بر خلاف اصل تفکیک جرائم به واحد ۴ این زندان منتقل شدند.

به گزارش وبسایت خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا)، این زندانیان را چهارشنبه  ۲۹ شهریور از بند امن واحد ۳ زندان قزل‌حصار کرج به سالن دارالقرآن واحد ۴ که محل نگهداری زندانیان جرائم مرتبط با مواد مخدر است، منتقل کردند.

این انتقال به دستور اشکان کمالی، رئیس زندان و بدون اطلاع قبلی و با فریب صورت گرفته است. هنگام انتقال به آنها گفته اند برای حل مشکلات‌شان آنها را از بند امن بیرون می‌برند و اجازه ندادند وسایل شخصی‌شان را با خود ببرند.

انتقال این ۱۳ زندانی به واحد ۴ بر خلاف اصل تفکیک جرائم است.

کمالی همچنین برقراری تماس تلفنی زندانیان با خانواده را ممنوع کرده است.

جعفر ابراهیمی، سعید ماسوری، کامیار فکور، لقمان امین‌پور، افشین به ایمانی، سپهر امام‌جمعه، زرتشت احمدی‌راغب، محمد شافعی، سامان صیدی (یاسین)، حمزه سواری، احمدرضا حائری، رضا سلمان‌زاده و مسعودرضا ابراهیمی‌نژاد این زندانیان سیاسی هستند که برای تنبیه از زندان اوین به زندان قزل حصار فرستاده شدند.

ممکن نبودن تماس زندانی‌ها با خانواده که غیرقانونی است، باعث نگرانی خانواده‌ها از وضعیت سلامت این زندانیان شده است. آنها در سالروز ژینا در همبستگی با معترضان دست به اعتصاب غذا زدند.

جان جعفر ابراهیمی، معلم زندانی هم به دلیل وضعیت بد سلامت و رسیدگی نکردن زندان و جلوگیری زندانبان‌ها از اعزام او به بیمارستان، در خطر است.