طبق اطلاعاتی که از طریق منابع آگاه به زمانه رسیده است، یک شهروند اهل روستای جائین در استان هرمزگان به نام پیمان سالاری جائینی، اواخر اردیبهشت ماه سال جاری به دست نیروهای امنیتی بازداشت شده است و تاکنون از سرنوشت او اطلاعی در دست نیست.

به گفته یک منبع آگاه، ۳۱ اردیبهشت هشت مامور سازمان اطلاعات سپاه با خودرو به منزل پیمان سالاری جائینی یورش بردند و او را با خشونت بازداشت کردند: «مامورها با خشونت زیاد پیمان و برادرش را کتک زدند و به آنها اسپری فلفل زدند.»

منبع آگاه زمانه می‌گوید:

پیمان مدت زیادی است که علیه حکومت اسلامی به‌صورت علنی و بدون ترس فعالیت می‌کرد و چندین بار در گذشته دستگیر و شکنجه شده بود.

پیمان سالاری جائینی در ماه‌های گذشته ویدیوهایی در صفحه اینستاگرامش منتشر می‌کرد و به شدت از عملکرد جمهوری اسلامی، خصوصا در ارتباط با سرکوب و اعدام شهروندان، اعتراض می‌کرد.

به گفته منبع آگاهی که با زمانه گفت‌وگو از زمان بازداشت اطلاعی از سرنوشت و محل نگهداری پیمان سالاری در دسترس نیست. پیگیری‌های خانواده نیز بی‌نتیجه مانده است. او در طول بیش از ۷۰ روزی که از بازداشت‌اش می‌گذرد تنها یک بار با خانواده‌اش تماس تلفنی گرفته و گفته که در بازداشتگاه اطلاعات سپاه بندر عباس است.

پیمان سالاری جائینی در پست‌های اینستاگرامش پرچم جمهوری اسلامی را به زیر می‌کشید و قرآن را آتش می‌زد.

بی‌خبری از وضعیت این شهروند نگرانی‌ها درباره جان او و یا صدور احکام سنگین را افزایش داده است.

به گفته منبع آگاه زمانه پیمان سالاری سال‌ها پیش به دلیل فعالیت‌های سیاسی از دانشگاه اخراج شده بود.