خبر قتل اسماعیل دهقانی بر اثر اصابت گلوله پلیس شب گذشته ۲۰ تیر منتشر شد. بر اساس گزارش‌ها، این پرستار را در جریان درگیری لفظی با اصابت گلوله به سر به قتل رسانده بودند.

فرزاد صیفی‌کاران، روزنامه‌نگار، نویسنده و عضو ارشد تحریریه زمانه، در گفت‌و‌گوی زیر از آخرین اطلاعات درباره قتل اسماعیل دهقانی سخن می‌گوید.

در ساوندکلاود بشنوید:

فرزاد صیفی‌کاران کشته شدن اسماعیل دهقانی را تأیید می‌کند و می‌گوید برخی از دوستان و آشنایان اسماعیل دهقانی که با «زمانه» سخن گفته اند، کشته شدن او به دلیل اصابت گلوله به سر را تأیید کرده اند.

این منبع‌های آگاه گفته اند که خودروی دهقانی «به رگبار بسته شده است». دلیل آن نیز جر و بحث با یکی از کادرهای نیروی انتظامی عنوان شده است. این حادثه شنبه ۱۷ تیر بین ۱۱ تا ۱۲ صبح در روستای توریستی یزدلان اتفاق افتاد.

اسماعیل دهقانی ۳۵ ساله بود و به تازگی دو ماه پیش ازدواج کرده بود. آشنایان او گفته اند که دهقانی در زمان همه‌گیری کرونا به شدت در زمینه کمک‌رسانی به بیماران فعال بود. او از پرسنل اورژانس ۱۱۵ کاشان بود و اهل ابوزیدآباد، بخش کویرات استان اصفهان.

به گفته فرزاد صیفی‌کاران، هم‌اکنون فضای امنیتی بر شهر زادگاه دهقانی حاکم است و خانواده او برای اینکه اطلاع‌رسانی نکنند، تحت فشارند. در خاکسپاری او یکشنبه ۱۸ تیر مأموران امنیتی بسیاری حضور داشتند و اجازه فیلم‌برداری را ندادند.

این نویسنده و روزنامه‌نگار همچنین با اشاره به قتل‌های حکومتی و فراقضایی دیگر هفته‌های اخیر بر این باور است که جمهوری اسلامی برای جلوگیری از بروز اعتراض، از هر وسیله‌ی خشونت‌آمیزی بهره می‌برد.

گفت‌و‌گو با فرزاد صیفی‌کاران را در همین صفحه بشنوید: