بر اساس اطلاعاتی که به دست زمانه رسیده، قرار بازداشت ژینا مدرس گرجی، روزنامه‌نگار و فعال حقوق زنان برای چندمین بار تمدید شد.

بنا بر این اطلاعات قرار بازداشت مدرس گرجی این بار به مدت ده روز دیگر تمدید شده است.

ژینا مدرس گرجی دوشنبه ۲۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، به دست نیروهای امنیتی در در محل کارش، کتاب‌فروشی ژیرا در سنندج همراه با خشونت بازداشت و به زندان زنان در کانون اصلاح و تربیت این شهر منتقل کردند.

او یک ماه نخست بازداشت خود را در سلول انفرادی گذراند و سپس به بند عمومی کانون اصلاح و تربیت سنندج منتقل شد.

این دومین باری بود که طی ماه‌های گذشته این فعال حقوق زنان بازداشت شد.

ژینا مدرس گرجی قبل از بازداشت از احضار خود به دادگاه انقلاب سنندج به صورت کتبی و تلفنی خبر داده بود. پیش‌تر نیز در حساب اینستاگرام خود از تغییر اتهامش به «تشکیل گروه برای براندازی» خبر داده و نوشته بود به اتهام «تشکیل گروه برای براندازی» تفهیم اتهام شده و منتظر جلسه دادگاه است.

این فعال حقوق زنان پیش‌تر یک بار بە اتهام «اجتماع و تبانی علیە امنیت ملی» و یک بار بە اتهام «تبلیغ علیە نظام» متهم شدە بود، و این سومین باری بود که اتهامش تغییر می‌کرد.

این فعال با سابقه و شناخته‌شده جنبش زنان پیش از این در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات مردمی توسط ماموران امنیتی اداره اطلاعات در یکی از خیابان‌های سنندج به شیوه‌ایی خشونت‌آمیز بازداشت و پس از ۴۰ روز بازداشت در بند زنان زندان سنندج در تاریخ ۸ آبان با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شده بود.