بنا به اطلاعات رسیده به «زمانه»، حسین اختیاریان، معترض زندانی در زندان خرم‌آباد، از هفت روز پیش در این زندان در اعتراض به شرایط بازداشت دست به اعتصاب غذا زده است.

منابع آگاه به زمانه گفته‌اند که مأموران امنیتی هنگام بازداشت حسین اختیاریان، او را با خشونت کتک زدند و دست‌اش را شکستند. به علت عدم رسیدگی به شکستگی دست، او قادر به حرکت دادن دستش نیست.

حسین اختیاران برادر محمد، زندانی دیگر خرم‌آبادی است که در مراسم چهلم نیکا شاکرمی شرکت کرده بود، و بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی از ناحیه پای چپ به‌شدت زخمی و سپس بازداشت شد. او از تاریخ ۸ آبان با عنوان «مجهول الهویه» در بیمارستان عشایر خرم‌آباد بستری شده بود.

محمد اختیاریان ورزشکار بدن‌سازی (پاورلیفتینگ) است. منابع مطلعی که خبر زخمی شدن و بازداشت این شهروند خرم‌آبادی را در اختیار زمانه قرار دادند، از تاریخ و محل دقیق بازداشت اطلاعی نداشتند، اما گمان می‌رود ۵ آبان در چهلم نیکا شاکرمی بازداشت شده است.

از آغاز قیام ژینا تا کنون، جمهوری اسلامی برای سرکوب اعتراض‌ها صدها تن را کشته و بیش از ۲۰ هزار تن را بازداشت کرده و چهار معترض در پرونده‌های مربوط به این قیام را اعدام کرده است.