به گزارش کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور، علی‌ محمد نظری شیاسی، دانشجوی دانشگاه صنعتی اصفهان⁩ به پنج سال حبس و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است. پیشتر در آذر ماه، هم‌دانشگاهی‌های علی محمد نظری شیاسی در بیانیه‌ای از ربودن او خبر داده و نوشته بودند که او ۳۱ شهریور برای گردش به میدان انقلاب اصفهان رفته بود که دیگر خبری از او نشده است.

پس از پیگیری‌ها مشخص شد که نیروهای امنیتی همان شب ۳۱ شهریور علی محمد نظری شیاسی را با ضرب و شتم بازداشت و به زندان دستگرد اصفهان منتقل کرده‌‌اند. محمد نظری شیاسی، دانشجوی کارشناسی آمار دانشگاه صنعتی اصفهان و اهل چهارمحال بختیاری است.

در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، دانشجویان بسیاری کشته، بازداشت یا از تحصیل محروم شدند. طبق آخرین گزارش خبرگزاری هرانا تا ۱ بهمن، ۷۱۳ دانشجو در سراسر کشور دستگیر شده اند. بر پایه این گزارش حکومت ایران از ۲۶ شهریور و آغاز اعتراض‌ها به قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی، تاکنون جان دست‌کم ۵۲۵ نفر از جمله ۷۱ کودک/نوجوان را گرفته و بالغ بر ۱۹ هزار و ۵۴۶ نفر را دستگیر کرده است. دستگاه قضایی جمهوری اسلامی برای ۷۳۴ تن از بازداشت‌شدگان حکم صادر کرده که ده‌ها تن از آن‌ها در به مرگ محکوم شده‌ و در معرض مجازات اعدام قرار دارند.