کارکنان بخش فروش بلیت مترو تهران صبح چهارشنبه ۲۳ آذر در اعتراض به تعویق حقوق، و قراردادهای یک ماهه تجمع اعتراضی برپا کردند. روز سه‌شنبه ۲۲ آذر نیز گروهی از کارکنان بهره‌برداری مترو تهران با تجمع مقابل ساختمان مرکزی شرکت خواستار تحقق مطالبات خود شده بودند.

کارگران فروش بلیت مترو تهران هنوز حقوق آبان ماه را دریافت نکرده‌اند.

از اواخر سال گذشته قرارداد کار کارکنان بخش فروش بلیت مترو به قراردادهای یک ماهه تبدیل شده و در پایان هر ماه خطر بیکاری کارگران را تهدید می‌کند. یکی از کارگران معترض گفته است:

«از اواخر سال قبل قراردادهایمان یک ماهه شده و هر ماه که کارفرما اراده کند می‌تواند عذر ما را بخواهد. در حالی که خیلی از این نیروها بالای ۱۰ سال سابقه‌ی کار دارند.»

کارکنان بهره‌برداری مترو تهران روز گذشته، سه‌شنبه ۲۲ آذر، در اعتراض به تبعیض و بی‌عدالتی با فراخوان قبلی مقابل ساختمان مرکزی شرکت تجمع و در دیدار با مدیرعامل شرکت، خواستار پاسخگویی به مطالبات ۱۰ ماده‌ای خود شدند.

یکی از شرکت‌کنندگان در حرکت اعتراضی سه‌شنبه، شمار شرکت‌کنندگان را ۸۰ تا ۱۰۰ نفر اعلام کرد و نوشت مدیرعامل و تعدادی از مدیران شرکت پس از شنیدن مطالبات ۱۰ ماده‌ای معترضان، از جمله بیمه تکمیلی، پرداخت مطالبات معوقه، تحویل لباس کار، و برسمیت شناختن شغل کارکنان به عنوان کار سخت و زیان‌آور وعده رسیدگی داده‌اند. یکی از موارد اعتراض کارکنان بهره‌برداری مترو تهران، تقسیم پست‌ها به شیوه رانتی است.