بنا بر گزارش شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، بیش از ۲۵۰ نفر کارگر معترض در جریان اعتراض‌های روزهای ۱۸، ۱۹ و ۲۰ مهر در شرکت‌های پروژه‌ای عسلویه بازداشت شدند.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی در این رابطه در کانال تلگرام خود اعلام کرده است:

«در این فاصله زیر فشار اعتراضات ما و اولتیماتوم دادن‌ها به ادامه اعتراضات در اشکال گسترده‌تر شماری از ان‌ها ازاد شده‌اند، اما هنوز شمار زیادی در بازداشت به‌سر می‌برند. یک کارزار مهم ما کارگران نفت آزادی فوری تمامی همکاران بازداشتی و کمک‌رسانی به خانواده‌های عزیزانی که در زندان‌اند و فشار آوردن برای خروج نیروهای سرکوب از محیط‌های کار و شکستن فضای امنیتی شدیدی است که بر کار ما حاکم کرده‌اند».

این شورا در اطلاعیه منتشر شده هم‌چنان از فضای امنیتی در محیط کار خبر داده و افزوده است:

«به دلیل شرایط امنیتی سنگین درمحیط‌های کار و از سوی وجود شرکت‌های بسیار در عسلویه لیست و اسامی همکارانی که هم اکنون در بازداشت هستند را نداریم».

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت با بیان این‌که کارزار برای آزادی همکاران بازداشتی و شکستن جو امنیتی حاکم در شرکتها یک قدم مهم برای کارگران نفت جهت ادامه اعتراضات و همبستگی با مبارزات مردمی است، نوشته است:

«ما همین‌جا از همه کارگران و مردم می‌خواهیم که به هر شکل که می‌توانند ما را در پیشبرد این کارزار یاری برسانند و با اعلام حمایت‌های خود صف اتحاد و مبارزه در نفت و در سطح سراسری را تقویت کنند.»

پیشتر شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی گزارش کرده بود که دوشنبه ۱۸ مهر نیروهای امنیتی شماری از کارگران پتروشیمی عسلویه را که در همبستگی با اعتراضات سراسری دست به اعتصاب زده بودند، بازداشت کردند.

پتروشیمی‌های هنگام، بوشهر (سایت یک)، آبادان (فاز دو) و کنگان روز دوشنبه ۱۸ مهر به اعتصاب‌های سراسری پیوستند و کارگران پیمانی صنعت نفت نیز با فراخواندن تمام همکاران پیمانی و قراردادی و رسمی‌ خود در این صنعت درباره اعتصاب هشدار دادند که «همقدم و همراه با مردم سراسر کشور» هر روز به اعتراض‌ و اعتصاب ادامه خواهند داد.

این شورا در اطلاعیه‌های قبلی خود با تأکید بر «آزادی فوری همه کارگران بازداشت شده» اعلام کرده بود که در صورت ادامه بازداشت کارگران اقدامات اعتراضی گسترده‌تری را تدارک خواهد دید.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت در همین ارتباط نیز نوشته بود:

«خطاب به مردم و همه کارگران سراسر ایران سخن‌مان این است که ما را در این اردوگاه جهنمی کار تنها نگذارید و از ما حمایت کنید.»