نهادهای امنیتی و قضایی دسترسی زندانی سیاسی امیرعباس آذرم‌وند را به درمان‌های پزشکی مورد نیاز محدود کرده‌اند.

به گزارش کارزار آزادی امیرعباس آذرم‌وند، این روزنامه‌نگار اقتصادی و فعال کارگری، که هم‌اکنون دوره محکومیت خود را در بند ۸ زندان اوین سپری می‌کند، نیاز به عمل جراحی دارد اما مسئولان زندان به او مرخصی نمی‌دهند.

آذرم‌وند بنا به دستور پزشکان بیمارستان شهدای طالقانی نیاز به جراحی کتف دارد. با وجود گذشت یک ماه از تعیین وقت جراحی توسط پزشکان در مرداد ماه، نهادهای امنیتی و قضایی تا زمان انتشار این خبر در ۱۵ شهریور، از اعزام آذرم‌وند به بیمارستان برای جراحی خودداری کرده‌اند.

این روزنامه‌نگار اقتصادی پیش‌تر جهت انجام عکس‌برداری از زندان به بیمارستان شهدای طالقانی اعزام شده بود و در همین بیمارستان وقت جراحی به خاطر آسیب شدید به کتف تعیین شد. تشدید آسیب به کتف آذرم‌وند مربوط به دستگیری او در تجمع هشت مارس تهران در روز سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ است. او در تجمع روز جهانی زن در محوطه تئاتر شهر (پارک دانشجو) توسط ده مأمور نیروی انتظامی و لباس شخصی با خشونت و ضرب و شتم دستگیر شد. در حین دستگیری و در نتیجه ضرب و شتم‌ها، آسیب قبلی به کتف او تشدید شد و اکنون نیاز به جراحی دارد.

امیرعباس آذرم‌وند برای اجرای حکم سه سال و هفت ماه حبس به اتهام اجتماع و تبانی و هشت ماه حبس تعزیری به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام در زندان اوین است. حکم او در در دی ۱۴۰۰، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی افشاری صادر شد. این زندانی همچنین دو سال حق فعالیت سیاسی و یا خروج از ایران را ندارد.

این اولین بار نیست که آذرم‌وند بازداشت و زندانی می‌شود: سال ۱۳۹۶ در مقابل وزارت کار با ضرب و شتم در تجمعی در حمایت از رضا شهابی کارگر سندیکای اتوبوسرانی بازداشت شد و سال ۱۳۹۷ به همراه کیوان مهتدی، رهام یگانه، و دو عضو سندیکای اتوبوسرانی، رضا شهابی و حسن سعیدی، بازداشت شد.

فعالیت‌های روزنامه‌نگاری آذرم‌وند هم در حوزه اقتصاد سیاسی و مسایل کارگری است.

دادخواست کارزار آزادی امیرعباس آذرم‌وند را امضاء کنید: