«کولبر نیوز» یک‌شنبه ۱۶ آبان از قتل یک نوجوان ۱۵ ساله در سنندج بر اثر تیراندازی ماموران سپاه پاسدارن خبر داد. بر پایه این گزارش این نوجوان همراه با مردم منطقه «کلاتر زان» در حین جمع آوری محموله یک کامیون حامل گوشت مرغ که واژگون شده بود، هدف شلیک گلوله قرار گرفت و جان باخت.

هویت این نوجوان اراس قادری اعلام شده است. منابع مطلع در منطقه گفته‌اند که جریان تیراندازی ماموران سپاه یک دختر نوجوان نیز مجروح شده است. هویت او اما تا به حال فاش نشده است.

شامگاه شنبه ۱۵ آبان نیز فرمانده نیروی انتظامی اهواز قتل یک زن جوان بر اثر تیراندازی ماموران پلیس در این شهر را تأیید کرد.

او گفت که این حادثه در نهم مهر ماه رخ داده و زن جوان که مجروح شده بود، در بیمارستان جان باخته است.

سرهنگ محسن دالوند مدعی شد که ماموران پلیس چند بار به راننده خودرویی که این زن در صندلی عقب آن نشسته بود و به خودرویی که به سرقت مشکوک بود، هشدار داده و خواستار توقف راننده شده بودند، اما راننده بدون توجه به این هشدارها قصد فرار داشته است.

نام این زن «ساناز» اعلام شده و میلاد محمدی، همسر زنی که به دست ماموران پلیس به قتل رسید گفته است که ماموران پلیس بدون هیچ گونه هشداری از فاصله ۷۰- ۸۰ متری با کلاشینکف به شیشه عقب خودروی او که به صورت کامل متوقف شده بود، شلیک کرده‌اند.

او گفته:

تیر از پشت گوش سمت چپ به سر ساناز اصابت کرده و از سمت راست سرش خارج شده بود. بیش از ۳ گلوله خورده بود. آن قدر از نزدیک به ماشین ما شلیک کردند که تمام گردنش تخریب شده بود. این حادثه بسیار تلخ و باورنکردنی در یک لحظه جلوی چشم من و پسرم که داشت با مادرش صحبت می کرد اتفاق افتاد.

به گفته محمدی ماموران پلیس همسرش را به بیمارستان منتقل کردند اما به محض اینکه او را روی برنکاراد گذاشتند محل را ترک کردند. او گفته که همسرش بعد از ۴۸ ساعت در بیمارستان جان سپرده است.

تیراندازی بی ضابطه ماموران نظامی ایران سالانه جان ده‌ها شهروند را می‌گیرد. سیستان و بلوچستان و کردستان دو استان با نرخ بالای تیراندازی بی ضابطه ماموران نظامی هستند.

علاوه بر ده‌ها کولبر و سوخت بری که سالانه هدف شلیک ماموران مرزبانی جمهوری اسلامی قرار می‌گیرند، دیگر ساکنان این مناطق نیز از تیراندازی ها در امان نیستند.

بهار امسال ماموران پلیس یک مدرس دانشگاه در سوران در استان سیستان و بلوچستان را به «ظن قاچاقچی مواد مخدر» هدف شلیک قرار دارند. پیش از آن نیز یک کودک پنج ساله در ایرانشهر با شلیک پلیس به قتل رسیده بود.

کمپین فعالان بلوچ در یک گزارش شمار شهروندانی که در هفت ماه نخست امسال با شلیک ماموران پلیس در استان سیستان و بلوچستان به قتل رسیده‌اند را ۱۴۰ نفر و شمار مجروحان را ۴۰ نفر اعلام کرده است.

در استان کردستان نیز قتل حداقل ۲۰ کولبر بر اثر شلیک ماموران مرزبانی گزارش شده است.