بر پایه اعلام منابع حقوق بشری، وزارت اطلاعات حسین سربندی، یکی از مدیران کلاب «جنبش سبز» در پلتفرم کلاب‌هاوس را احضار و بازجویی کرده است. سربندی را تلفنی به ساختمان وزارت اطلاعات احضار کرده‌اند و نه به خانه‌‌های امن که معمولا روال احضارهای تلفنی‌ست. این رفتار وزارت اطلاعات می‌تواند نشانه‌ای باشد از آغاز برخوردهایی که معمولا از سوی سازمان اطلاعات سپاه صورت می‌گرفتند. با تغییر دولت ایران خط‌مشی وزارت اطلاعات هم تغییر کرده و به نحوه و شیوه مورد نظر سپاه نزدیک‌تر شده است.

به‌نوشته سایت کلمه، سربندی در جریان بازجویی توسط مأموران وزارت اطلاعات تهدید شده است اگر فعالیتش در کلاب هاوس را متوقف نکند، با تعقیب قضایی و بازداشت روبه‌رو خواهد شد.

در کلاب «جنبش سبز»، هر هفته روزهای دوشنبه برنامه‌ای با محوریت مسائل اجتماعی و سیاسی‌ برگزار می‌‌شد. مأموران امنیتی دوشنبه هفته جاری از برگزاری آن جلوگیری کردند. قرار بود در این جلسه با حضور علیرضا رجایی، سعید مدنی، مسعود پدرام، مهدی نوربخش و علیرضا خوشبخت، درباره موضوع «جامعه جنبشی و گذار به دموکراسی» بحث و تبادل نظر شود.

گردانندگان کلاب «جنبش سبز» همچنین یک کلاب دیگر به نام «دغدغه‌های ایران» را هم مدیریت می‌کنند.

رسانه اجتماعی کلاب هاوس یک اپلیکیشن صرفا صوتی است که در ماه‌های اخیر و به‌ویژه در روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری در ایران به یکی از شبکه‌های مهم برای اظهار نظر و گفت‌و‌گو میان شخصیت‌های سیاسی و فعالان مدنی و مخاطبان تبدیل شد.

در اسفند ماه سال گذشته، خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در گزارشی اعلام کرد وزارت اطلاعات ایران نسبت به مخاطرات «شبکه آمریکایی کلاب هاوس» به وزارت ارتباطات هشدار داده است.

همچنین غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی سابق قوه قضاییه اواخر فروردین‌ ماه در نشست خبری خود، با تکرار حرف‌های علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی درباره فضای مجازی، کلاب هاوس را بخشی از حوزه فضای مجازی کشور خواند و درباره آن گفت:

«همان‌طور که مرزهای آبی و دریایی ساماندهی و مدیریت می‌شوند، فضای مجازی هم نیازمند ساماندهی و مدیریت است.»

او با تأکید بر اینکه قوه قضاییه از «رهاشدگی فضای مجازی» گله دارد، گفت:

«مسئولیت [مدیریت کلاب هاوس] به عهده دولت، وزارت ارتباطات و نهادهای متولی است. آنها باید این فضا را مدیریت و ساماندهی و از رها شدگی آن جلوگیری کنند.»

رسانه‌های داخلی ایران روز ۱۹ فروردین ‌ماه اعلام کردند شبکه اجتماعی کلاب هاوس روی اپراتورهای تلفن همراه مختل شده و به نظر می‌رسد برخی از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت این اپلیکیشن را مسدود کرده باشند.

هم‌زمان با این جریان، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر پیشین ارتباطات ایران در اتاقی در کلاب هاوس که رئیس کل بانک مرکزی با کارشناسان و فعالان اقتصادی در آن حاضر بودند، حضور یافت و اعلام کرد کلاب هاوس فیلتر نیست و مشکلاتی که برای کاربران ایجاد شده ممکن است ناشی از مسائل فنی باشد. ‎

طبق اعلام رسانه‌های داخلی در ایران، وزارت ارتباطات هم‌زمان ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت تلفن همراه را تهدید کرده بود که اگر مشکل دسترسی به کلاب هاوس برطرف نشود، با آنان برخورد خواهد شد.

کاربران ایرانی کلاب هاوس در کلاب‌های خود معمولا درباره موضوعات سیاسی-اجتماعی‌ای گفت‌وگو و تبادل نظر می‌کنند که در رسانه‌های دولتی ایران با سانسور مواجه می‌شوند. همین امر منجر به جذاب‌تر شدنِ پیوستن به این پلتفرم در بین ایرانی‌ها شده است.