کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن ماه‌هاست به عدم رعایت مقررات کرونایی، کمبود امکانات بهداشتی و نوبتی نکردن کار معترضند، اما بی‌توجهی پیمانکاران به سلامت و حفظ جان کارگران ادامه دارد.

عبدالحمید شاهوزهی کارگر راه آهن جنوب شرق در اثر ابتلا به کرونا جان باخت

روز یک‌شنبه دوم آذر یک کارگر خطوط ابنیه فنی راه‌آهن جنوب شرق به نام عبدالحمید شاهوزهی پس از دو هفته درگیری با بیماری کووید-۱۹ جان باخت. او ۴۰ سال داشت و سال‌ها به صورت پیمانکاری در راه آهن کار کرده بود.

کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن جنوب شرق با تاکید بر مرگ این کارگر در اثر ابتلا به کرونا، خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط پیمانکار و برقراری نوبت‌کاری برای کارگران شدند.

حدود ۲۷۰ کارگر پیمانکاری در خطوط ابنیه فنی راه‌آهن جنوب شرق مشغول به کارند. آن‌ها به خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) گفته‌اند در حالی که مسئولان شرکت و کارکنان اداری یک روز درمیان سر کار حاضر می‌شوند، کارگران ناگزیرند هر روز سر کار بروند و حدود ۱۰ ساعت بدون اقدامات پیشگیرانه در گروه‌های ۲۰ نفری به بازرسی و تعمیر ریل‌ها بپردازند. آن‌ها همچنین ناگزیرند بخشی از درآمد ناچیزشان را که با تاخیر پرداخت می‌شود صرف خرید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده نمایند.

کانال رسمی کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن در تلگرام گزارش‌های متعددی از شرایط کار نامناسب و غیرعادلانه کارگران راه‌آهن در نقاط مختلف منتشر کرده که حقوق ناچیزشان نیز با تاخیر چند ماهه پرداخت می‌شود.

کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن در ماه‌های اخیر بارها در اعتراض به شرایط نامناسب کار، عدم امنیت شغلی و تعویق پرداخت مزدها دست به اعتصاب زده‌اند.

در همین زمینه: