تست کرونای رییس جمهور آمریکا و بانوی نخست آمریکا مثبت اعلام شد، دونالد ترامپ که  ۷۴ سال دارد و همسر او ملانیا که ۵۰ ساله‌ است هر دو پس از دریافت نتیجه تست قرنطینه خانگی را آغاز کردند.

دونالد ترامپ همراه با همسرش ملانیا در حال پیاده شدن از هواپیمای اختصاصی رییس جمهور

در نخستین ساعات بامداد جمعه  ۲ اکتبر دونالد ترامپ در توییتی از مثبت بودن تست کرونای خود خبر داد:

«امشب، تست بانوی نخست و من برای کووید-۱۹ مثبت شد. ما قرنطینه و روند بهبودی را بلافاصله شروع می‌کنیم. ما با هم از این (کرونا) عبور خواهیم کرد.»

ساعاتی پیش از این  در توییتی دیگر  رییس جمهور آمریکا به مثبت بودن تست کرونای مشاورش، هوپ هیکس (۳۱ ساله) اشاره کرده بود و گفته بود در انتظار جواب تست خود و ملانیا است.

ملانیا ترامپ بانوی نخست آمریکا نیز در توییتی پس از توییت رییس جمهوری نوشت که مانند بسیاری از آمریکایی ها او و رییس جمهوری نیز پس از مثبت بودن تست کرونا،  وارد قرنطینه خانگی شده‌اند:

«ما خوب هستیم و من تمام برنامه‌های آتی را به تعویق انداخته‌ام. لطفا مطمئن باشید که ایمن هستید و ما با هم از این جریان عبور می کنیم»

تست کرونای رییس جمهوری آمریکا و بانوی نخست در حالی مثبت اعلام می شود، که نرخ ابتلا و مرگ ناشی از ویروس کرونا در آمریکا به شدت بالاست.

در آمریکا دست کم ۷ میلیون نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده اند و تعداد قربانیان این بیماری دست کم  ۲۰۰ هزار نفر اعلام شده است.

در جهان نزدیک به ۳۴ میلیون نفر بنابر آمارهای رسمی به کووید-۱۹مبتلا شده‌اند، شمار تلفات ( رسمی) از مرز یک میلیون نفر گذشته است.

بیشتر بخوانید: