ماموران پلیس پایتخت، طرح ویژه برخورد با “مظاهر روزه‌خواری” و اغذیه‌فروشان و قهوه‌خانه‌های موجود در کوهستان‌های تهران را آغاز کردند.
 
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روز جمعه هفتم مرداد، ماموران پلیس پایتخت در ادامه طرح برخورد با “تظاهر به روزه‌خواری” در اماکن عمومی، طرح ویژه برخورد با مظاهر روزه‌خواری و نیز اغذیه‌فروشان و قهوه‌خانه‌های کوهستان‌های تهران را اجرا کردند.
 
برپایه این طرح، ماموران پلیس کوهستان و پلیس امنیت و اماکن تهران بزرگ با حضور در مراکز تفرجگاهی کوهستانی و ارتفاعات پایتخت با مظاهر روزه‌خواری، اغذیه فروشان و قهوه‌خانه‌ها در این مناطق برخورد کردند.
 
طرح برخورد با افرادی را که در ماه رمضان در انظار عمومی “روزه‌خواری” می‌کنند، از روز شنبه ۳۱ تیرماه سال جاری آغاز شده است. 
 
 ماموران پلیس کوهستان و پلیس امنیت و اماکن تهران بزرگ با حضور در مراکز تفرجگاهی کوهستانی و ارتفاعات پایتخت با مظاهر روزه‌خواری، اغذیه فروشان و قهوه‌خانه‌ها در این مناطق برخورد کردند
حسین ساجدی‌نیا، رئیس پلیس تهران گفته بود: “اغذیه‌فروشان، آب‌میوه‌فروشان، نانوایی‌ها و حلیم‌فروشی‌ها تنها می‌توانند از اذان مغرب تا اذان سحر فعالیت کنند.”
 
احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی ایران نیز از تشکیل پرونده قضایی برای “خودروهایی که سرنشینان آن تظاهر به روزه‌خواری می‌کنند” و توقیف این خودروها خبر داده بود.
 
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران، تیز یکم مردادماه سال جاری در این زمینه گفته بود: “عذر شرعی برای تظاهر به روزه‌خواری در منظر عمومی ملاک نبوده و این اقدام ممنوع است.”
 
سال ١٣٨٩خورشیدی “روزه‌خواران” تا یک میلیون و ٣٠٠ هزار تومان جریمه می‌شدند. در یکی از خبرساز‌ترین رویدادهای مربوط به “روزه‌خواری” در این سال علی کریمی، بازیکن وقت تیم فوتبال استیل‌آذین تهران به خاطر “روزه‌خواری” از این تیم اخراج شد.
 
در ماه رمضان، خوردن و نوشیدن در انظار عمومی ایران جرم تلقی می‌شود و با کسانی که “روزه‌خواری” کنند، برخورد می‌شود.  ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی مستند برخوردهای پلیس در این رابطه است.
 
در این ماده آمده است: “هر کس به‌طور علنی در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به‌ عمل حرامی نماید علاوه بر کیفر عمل به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌گردد و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نمی‌باشد ولی عفت عمومی را جریحه‌دار نماید فقط به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه یا تا ۷۴ ضربه ‌شلاق محکوم خواهد شد.”