در حالی‌که کارزارهای انتخابات ریاست‌ جمهوری در افغانستان ادامه دارد، گروه طالبان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در راه جلوگیری از برگزاری این انتخابات تلاش خواهد کرد.

انتخابات در افغانستان ـ عکس از آرشیو
انتخابات در افغانستان ـ عکس از آرشیو

طالبان سه‌شنبه ۱۵ مرداد / ۶ اوت در اطلاعیه‌ای اعلام کردند که کابل می‌تواند این انتخابات را تنها در شماری از شهرهای افغانستان برگزار کند، اما این گروه با جدیت تمام برای جلوگیری از برگزاری آن تلاش می‌کند.

گروه طالبان در اطلاعیه خود از کشورهای حامی انتخابات افغانستان نیز خواسته است که به‌ جای حمایت از روند «انتخابات جعلی»، انرژی و منابع‌شان را در راستای صلح واقعی به کار بیندازند.

انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان ۶ مهر / ۲۸ سپتامبر سال جاری برگزار می‌شود و کارزار انتخاباتی نامزدهای این انتخابات از ۶ مرداد / ۲۸ ژوئیه آغاز شده است.

در انتخابات ریاست‌ جمهوری افغانستان ۱۸ کاندیدا از جمله محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری و عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی کشور با هم به رقابت خواهند پرداخت.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روز گذشته، دوشنبه ۱۴ مرداد / ۵ اوت اعلام کرد که در صورت تحریم انتخابات حتی با دو نامزد هم انتخابات ریاست جمهوری را برگزار می‌کند.

عبدالعزیز ابراهیمی، سخنگوی این کمیسیون گفت تدارکات لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است و روند اجرای آن به سرعت به پیش‌ می‌رود.

بیشتر بخوانید: