محمود احمدی‌نژاد به رئیس قوه قضائیه فرصت داده تا ظرف ۴۸ ساعت، اگر اسنادی علیه او و نزدیکانش در خصوص رابطه با بابک زنجانی وجود دارد منتشر کند. رئیس‌جمهوری پیشین ایران تهدید کرد در غیر این صورت او نظرش را در رابطه با رئیس قوه قضائیه و عملکرد ۸ ساله‌ او منتشر خواهد کرد.

احمدی نژاد این پیام را به صورت ویدیویی منتشر کرده است.

در هفته‌های گذشته درگیری میان احمدی‌نژاد و نزدیکانش با قوه قضائیه بالا گرفته است.

احمدی‌نژاد این بار در تازه‌‌ترین انتقادهای خود از صادق آملی لاریجانی، او را به اتهام‌زنی غیر مستند متهم کرد. احمدی‌نژاد گفت صادق آملی لاریجانی در یک جمع غیر علنی دانشجویان او و همکارانش در دولت پیشین را «فتنه‌گر، منحرف و حامی بابک زنجانی» خطاب کرده است.

صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه در دیدار و گفت‌وگو با گروهی از دانشجویان اصول‌گرا، گفته بود که احمدی‌نژاد و یارانش با بست‌نشینی به دنبال جریان‌سازی و اغتشاش‌اند.

حمید بقایی، معاون اجرایی سابق احمدی‌نژاد، علی‌اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی و رسانه‌ای او و حبیب‌الله جزء خراسانی، ذیحساب نهاد ریاست جمهوری در دولت احمدی‌نژاد در اعتراض به اتهام‌های قضائی علیه آن‌ها در حرم شاه عبدالعظیم در شهر ری، بست نشستند. در جریان این بست‌نشینی احمدی‌نژاد با حضور در جمع آنها گفته بود که «ما با برادران لاریجانی مخالفیم.»

رئیس جمهور پیشین ایران سه‌شنبه ۷ آذر، فقط چند ساعت بعد از آنکه غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری قوه قضائیه از او به عنوان «یک لات از چشم افتاده» یاد کرد، در نامه‌ای سرگشاده، با لحنی متفاوت به رهبر جمهوری اسلامی هشدار داد که به دلیل عملکرد قوه قضائیه و بی‌تفاوتی و ناکارآمدی دولت، وضع کشور «مدت‌هاست که از خط قرمز عبور کرده و به صفر نزدیک» شده است.


در همین زمینه