«اتاق مکتوب» یکی از قدیمی‌ترین کارهای هنری پرستو فروهر در موزه هنرهای زیبای شهر خنت (Ghent) در بلژیک به نمایش در آمده است. این اثر هنری از نیمه‌ دهه‌ ۱۳۷۰ تاکنون بارها در نقاط  مختلف دنیا در معرض دید عموم قرار گرفته است.

دو عنصر اصلی این کار را زبان مادری (در نمود بصری آن یعنی خط فارسی) و مکان تشکیل می‌دهند. این اثر بازنمای چالش مهاجرت و درگیر شدن با دوپارگی آن است.

پرستو فروهر در گفت‌وگویی که با زمانه انجام داده، از تغییراتی که به مرور زمان و در جریان اجراهای پیاپی در این اثر به وجود آمده می‌گوید.

از تاثیرگذاری این اثر هنری در فضای جدید پرسیده شد. همچنین بازخورد آن میان مخاطبین غیرفارسی زبان و جامعه مهاجر در کشور بلژیک.

«اتاق مکتوب» برای دوره‌ای نامشخص و حداقل تا پایان سال جاری میلادی در موزه هنرهای زیبای شهر خنت برپاست.

پرستو فروهر مجموعه‌های متعددی آفریده است: «هزار و یک روز»، «نشانی خانه»، «رنگ‌های نام من»، «پروانه»، «اسلیمی» و «پاییز ایران» فقط گوشه‌ای از مجموعه‌های این هنرمند ایرانی‌ست.

در اینجا می‌توانید گفت‌وگوی کامل را بشنوید:

بیشتر بخوانید:

«کاغذ در رنج»: نمایشگاه آثار پرستو فروهر در اتریش

نمایشگاه پرستو فروهر در لندن: تأملی در پرواز پروانه‌‌ها