مهدی خزعلی، فعال سیاسی و مدیر انتشارات حیان در تهران، روز یک‌شنبه ۱۷ بهمن بازداشت و به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شده است. مأموران امنیتی او را با حکم دادستانی و در دفتر کارش در انتشارات حیان واقع در بلوار کشاورز بازداشت کرده‌اند.

مهدی خزعلی

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ساعت بازداشت مهدی خزعلی را ۱۶ به وقت محلی اعلام کرده است. او پس از بازداشت به دادسرای شهید مقدسی (اوین) منقل شده و در حال حاضر در به بند ۳۵۰ (بند عمومی) زندان اوین به سر می‌برد.

درباره اتهام یا اتهام‌های احتمالی این فعال سیاسی خبری در دست نیست.

او که از منتقدان دولت محمود احمدی‌نژاد بود و در سال‌های اخیر چندین بار بازداشت و زندانی شده است، پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران سال ۱۳۸۸ بارها به نحوه رفتار حکومت ایران انتقاد کرده است.

مهدی خزعلی، فرزند آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی، از چهره‌های محافظه‌کار ایران است که در تاریخ ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ درگذشت. آیت‌الله خزعلی پس از اعتراض‌های گسترده به دنبال انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ طی بیانیه‌ای از پسرش اعلام برائت کرده بود.

گفته می‌شود که آقای خزعلی در هنگام بازداشت اعلام کرده که دست به اعتصاب غذای خشک خواهد زد.

سایت انصاف نیوز، وابسته به اصولگرایان در ایران، با نقل این خبر نوشته است که «خزعلی در هنگام بازداشت مانند دفعات گذشته مدعی شده که تا آزادی خویش لب به آب و غذا نخواهد زد و در اعتصاب غذا خواهد بود.»

این سایت همچنین نوشته است که مشخص نیست آیا بازداشت مهدی خزعلی به خاطر پرونده‌ای جدید است یا برای سپری کردن محکومیتی در گذشته به زندان منتقل شده است.


خبرها و گزارش‌های مرتبط با موارد بازداشت، اعتصاب غذا و آزادی مهدی خزعلی