امام جمعه مشهد در یک برنامه تلویزیونی بار دیگر بر ممنوعیت کنسرت در این شهر تاکید کرد و گفت بعضی افراد به خاطر نهی از منکر در تریبون نماز جمعه از او انتقام سیاسی گرفته‌اند.

Alam Hoda

احمد علم‌الهدی، نماینده خامنه‌ای در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، شامگاه جمعه ۱۲ شهریور در برنامه “بدون تعارف” بخش خبری ساعت ۲۰: ۳۰ حضور یافت و بر ممنوعیت برگزاری کنسرت در شهر مشهد پای فشرد.

علم‌الهدی گفت برخی موسیقی‌ها را گوش می‌دهد اما کنسرت و ارائه موسیقی همراه با هیجان مبتذل چیز دیگری است: «کدام مرجع این را تایید می‌کند؟ گفتیم این فعل در این شهر حرام است و به حرمت امام رضا انجام نشود.»

خبرگزاری تسنیم به نقل از علم‌الهدی نوشت: «جوان ما تشکیل خانواده نداده و درآمد ثابت ندارد… آیا با برگزاری کنسرت مشکلش حل است؟»

امام جمعه مشهد در توضیح دارایی خودش عنوان کرده که مستمری بگیر تامین اجتماعی است و دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌گیرد.

علم‌الهدی گفته که برخی از او به‌خاطر این نهی از منکر در تریبون نماز جمعه انتقام سیاسی گرفته‌اند: «گاهی پس و پیش جمله مرا می‌زنند و هجمه روانی ایجاد می‌کنند. هیچوقت عصبانی نمی‌شوم اما تن صدای من اینگونه است که خیلی بلند و قوی است.»

امام جمعه مشهد در خطبه نماز جمعه این شهر در ۲۲ مرداد بر منع برگزاری کنسرت‌های موسیقی در استان خراسان تأکید کرد و از کسانی که خواهان برگزاری کنسرت‌های موسیقی در خراسان‌اند خواست که جای دیگری را برای زندگی انتخاب کنند. او تلاش برای برگزاری کنسرت در مشهد را «اردوکشی بر ضد امام رضا و مقابله با حرم امام» خوانده و گفته که عاشقان امام رضا نمی‌گذارند طراحان کنسرت‌ها در برنامه‌ریزی‌ها و عیاشی‌هایشان آزاد باشند.

احمد علم‌الهدی، روحانی تندروی ۷۱ ساله از سال ۱۳۸۴ امام جمعه مشهد است و در اسفند ۱۳۹۴ به حکم خامنه‌ای و به عنوان “امام جمعه امتحان پس داده و موفق” نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی شد. داماد او ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی را بر عهده دارد. رئیسی عضو “هیات مرگ” در دادگاه‌های تابستان ۶۷ در زندان‌های گوهردشت و اوین بوده است.

بیشتر بخوانید: کدخدای مشهد و حق برگزاری کنسرت