یک انجمن اسلامی در بندر مارسی در فرانسه یک پارک آبی را برای ماه سپتامبر اجاره کرده بود. این انجمن محلی که اعضای آن همه از مسلمانان مهاجر مقیم فرانسه‌اند، از زنان مسلمان دعوت کرده بود که همراه با فرزندانشان برای آب‌تنی به این پارک آبی بیایند، اما به جای بیکینی آن‌ها می‌بایست بورکینی یا مایوی اسلامی تن کنند.

شنا با بوکینی: غرض‌ورزی یا یک نوع از پوشش؟
شنا با بوکینی: غرض‌ورزی یا یک نوع از پوشش؟

والری بویر، نماینده پارلمان فرانسه در اعتراض به این نوع از پوشش اسلامی در گفت‌و‌گو با شبکه خبری بی اف ام فرانسه گفته است: «تشویق زنان به پوشیدن چنین چیزی خلاف شأن و کرامت انسانی‌ست.»

به گزارش روزنامه فرانسوی لوکسپرس، والری بویر گفته است: «این برنامه واقعا غرض‌ورزانه است. هدفشان این است که قلمرویی ایجاد کنند که تحت یکپارچگی و کنترل اجتماعی اسلام باشد.»

انجمن محلی در شهر پن میرابو در نزدیکی بندر مارسی فعالیت می‌کند. میشل آمیل شهردار ۶۲ ساله پن میرابو هم به کارزار ضد بورکینی پیوسته و به روزنامه لو پریزین گفته است: «من به آیین‌نامه‌ای استناد می‌کنم که به موجب آن این برنامه به دلیل امکان ایجاد اختلال در عرصه عمومی ممنوع است. این کارها فرقه‌گرایی است.»

در فرانسه سال‌هاست که پوشش اسلامی در عرصه زندگی اجتماعی به بحث گذاشته می‌شود.

از بهار ۲۰۱۱ به این سو زنان مسلمانی که در فرانسه زندگی می‌کنند حق پوشاندن کامل چهره خود را ندارند. آن‌ها در صورت حضور در مجامع عمومی جریمه خواهند شد. مردانی که زنان را به این کار مجبور کنند زندانی میشوند.