۲۹ تیر سال جاری گروهی از مردم شهر بلداجی به انتقال آب از چغاخور سبزکوه به سفید دشت بروجن اعتراض کرده‌ بودند. این اعتراض به خشونت کشیده شد و در درگیری بین مردم و پلیس ضد شورش ۱۰۸ نفر مجروح و ۷۰ نفر هم بازداشت شدند. این موضوع در کمیسیون امنیت ملی بررسی می‌شود.

Boldaji-aab
نیروهای ضد شورش در مقابل معترضان به انتقال آب از بلداجی

اردشیر نوریان، نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی به رسانه‌های داخلی خبر داده است که گزارش درگیری بین پلیس ضد شورش و ساکنان بلداجی آماده شده و در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به بحث گذاشته می‌شود.

کارخانه فولاد سفیددشت با ظرفیت دو میلیون تن به آب نیاز دارد. عملیات لوله‌گذاری برای انتقال آب از بلداجی به سفیددشت آغاز شده بود که مردم تجمع کردند و تلاش کردند مانع از لوله‌گذاری و انتقال آب از شهرشان شوند.

نماینده شهرکرد به رسانه‌های داخلی گفته است که ساکنان بلداجی با تأسیس کارخانه فولاد سفیددشت و با انتقال آب آشامیدنی مردم شهر به این کارخانه مخالف‌اند.

او به خبرگزاری تسنیم گفته است که کارخانه فولاد سفیددشت در یک دشت بدون آب راه‌اندازی شده.

نوریان مسئولان فولاد اصفهان را به لابی‌گری برای انتقال آب به فولاد اصفهان متهم کرده و گفته است: «متأسفانه مسئولان استان اصفهان آب زاینده‌رود را با بازی‌های سیاسی و لابی‌گری به فولاد اصفهان منتقل کردند، در این تجمع مردم استان می‌گویند اگر کمبود آب کشاورزی، شرب و صنعت وجود دارد باید برای همه وجود داشته باشد.»

پس از آنکه در درگیری بین پلیس ضد شورش با ساکنان بلداجی یک نفر کشته و ۱۰۸ نفر هم مجروح شدند، کمیسیون امنیت ملی موضوع انتقال آب را در دستور کار خود قرار داد.

نماینده شهرکرده وعده داده که نتیجه بررسی‌های کمیسیون امنیت ملی به اطلاع مردم برسد.

بیشتر بخوانید: