احمد صفری، نماینده مجلس ایران از کرمانشاه از حمله به خودروی حشمت الله فلاحت پیشه، نمانیده اسلام آباد غرب و دالاهو در مسیر کرمانشاه خبر داد.

falahat pisheh
حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس دهم از سوء قصد جان سالم به در برد

صفری، یکشنبه ۲۰ تیر به خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفت که فلاحت پیشه به همراه فرماندار دالاهو و چند تن از مسئولان دامپزشکی استان کرمانشاه در مسیر سفر به ریجاب برای بازدید از این منطقه بود که هدف «رگبار گلوله» چند فرد مسلح قرار گرفت.

در این سوء قصد نماینده اسلام آباد غرب «جراحتی جزئی» دید و نیک عزم از مسئولان دامپزشکی و همچنین راننده خودروی فرماندار دالاهو کشته شدند.

به گفته صفری چهار فرد مسلح از یک خودروی پژو به سمت فلاحت پیشه شلیک کردند. این پژو در میان خودروهای حامل مسئولان استان در حال حرکت بود.

فرمانده دالاهو نیز مجروح شده و به اتاق عمل یک بیمارستان منتقل شده است. حال او وخیم گزارش می‌شود.

فلاحت پیشه  نماینده اصول‌گرا در سه دوره هفتم، هشتم و دهم مجلس شورای اسلامی ایران بوده است و در مجلس دهم عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است. او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ از اعضای ستاد محمدباقر قالیباف بود.

تاکنون گروه یا سازمانی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

نماینده کرمانشاه در مجلس پژاک را مسئول این حمله خواند و گفت: «اعضای شورای تأمین استان هشدار داده بودند که اعضای پژاک در منطقه هستند». فلاحت پیشه در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم گفت: «ما هرگز مسلح به منطقه نمی‌رویم و چنین مواردی نیز هرگز در این منطقه نداشتیم».

در هفته‌های اخیر سپاه پاسداران ایران چندین بار در مناطق مرزی غرب ایران با نیروهای حزب دمکرات کردستان درگیر شدند و این درگیری‌ها چند کشته در پی داشت.