جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در نماز جمعه روز قدس در تهران اسرائیل را کشوری «جعلی» خواند و تهدید کرد که اگر این کشور دست از پا خطا کند بیش از ۱۰۰ هزار موشک در لبنان و دیگر کشورهای اسلامی آماده شلیک به سوی آن است.

حسین سلامی: اگر اسرائیل دست به خطا بزند تمام سرزمین‌های اشغال شده آماده حمله خواهد بود
حسین سلامی: اگر اسرائیل دست به خطا بزند تمام سرزمین‌های اشغال شده آماده حمله خواهد بود

سردار حسین سلامی جمعه ۱۱ تیرماه در نماز جمعه گفت امروز ظرفیت «محو و فروپاشی» اسرائیل بیش از هر زمان دیگری فراهم شده است.

او گفت: «امروز بیش از ۱۰۰ هزار موشک از لبنان آماده پرواز هستند تا هر وقت دیده شود که صهیونیست‌ها براساس برآوردهای غلط به دنبال تکرار اشتباهات خود هستند، این موشک‌ها با شلیک فضا را پیموده و بر سر رژیم صهیونیستی فرود خواهند آمد و تحولات جدیدی را فراهم خواهد ساخت.»

حسین سلامی این سخنان را در روز قدس، روز رسمی در تقویم جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد. روز قدس در آخرین جمعه ماه رمضان در حمایت از فلسطین و علیه اسرائیل برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: «ده‌ها هزار موشک تخریبگر با بردهای بلند در اقصی‌نقاط اسلام فقط منتظر دستور هستند که با فشار یک ماشه اسرائیل را برای همیشه از جغرافیای سیاسی جهان حذف کند.»

با این‌که در گذشته سخنان رهبران و مسئولان حکومت ایران درباره نابودی اسرائیل بارها با واکنش‌های تند جهانی روبه‌رو شده است اما برخی از مسئولان نظامی ایران همچنان این سخنان را تکرار می‌کنند.

سلامی اسرائیل را «فاقد عمق راهبردی دفاعی» خواند و گفت: «عمق زمینی رژیم‌صهیونیستی در حد ۱۴ الی ۲۴ کیلومتر است و با یک هجوم از زمین کمرشان خواهد شکست.»

به‌گفته او اگر اسرائیل دست به خطا بزند تمام سرزمین‌های اشغال شده آماده حمله خواهد بود و این سرزمین‌ها آزاد خواهد شد. او این موضوع را «واقعیت جدیداً شکل گرفته» عنوان کرد.