محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران در پی پایان یافتن انتخابات مجلس شورا و مجلس خبرگان پیامی خطاب به مردم منتشر کرد. او گفت مردم با شرکت خود در انتخابات خواستار عملی شدن همه شعارها و برنامه‌های رئیس‌جمهور شده‌اند.

Mohammad-Khatami

محمد خاتمی روز دوشنبه ۱۰ اسفندماه در پیام خود، ضمن اعلام این نظر، گفت حضور مردم در انتخابات «این پیام را دارد که مردم امنیت و پیشرفت کشور و تقویت نظام را پاس می‌دارند.»

او در پیام خود دستاورد این انتخابات را «همبستگی، اتحاد و ائتلاف نیروهایی که خواستار اصلاح امور و سربلندی کشور و قوت نظام‌اند» دانست و گفت این نیروها «اخلاق را بر بداخلاقی و منافع ملی و پیشرفت همه‌جانبه جمهوری و رفع و دفع تهدیدهای بیرونی و درونی را بر منافع گروهی ترجیح می‌دهند.»

خاتمی از دولتمردان و نمایندگانی که انتخاب شدند خواست تا خواست‌ها و مطالبات مردم تأمین کنند و در راه «ایجاد رونق اقتصادی و گشایش در امر معیشت مردم و ایجاد فضای باز و سالم سیاسی بکوشند.»

انتشار خبر و تصویر از محمد خاتمی همچنان در ایران ممنوع است. دستگاه قضایی ایران این حکم را صادر کرده است. با این حال او پیش از انتخابات اخیر در پیامی ویدئویی مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کرد. محمد خاتمی از لیست‌های ارائه‌شده توسط اصلاح‌طلبان حمایت می‌کرد.