شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان، فهرست ۶۲ نفره‌ای از نامزدهای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری مورد حمایت خود را منتشر کرد.

مجلس+خبرگان+رهبری

سایت گام دوم، پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان، جمعه ۳۰ بهمن نامزدهای مورد حمایت اصلاح‌طلبان را برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در ۲۷ استان معرفی کردند.

در این فهرست نام کاندیداهای مورد اصلاح‌طلبان در استان‌های تهران، قم، خراسان رضوی، ایلام و سمنان نیامده است اما اصلاح‌طلبان گفته‌اند «به زودی» لیست خود را در این چهار استان نیز اعلام می‌کنند.

اصلاح‌طلبان در حالی از ۶۲ نامزد انتخابات خبرگان حمایت کرده‌اند که کاندیداهای اصلی شان از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شده‌اند.

شورای نگهبان از میان ۸۰۱ داوطلب شرکت در انتخابات خبرگان، صلاحیت ۶۴۰ نفر را رد و تنها صلاحیت ۱۶۱ نامزد را برای رقابت بر سر ۸۸ کرسی مجلس خبرگان تأیید کرد.

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و یکی از نامزدهای انتخابات خبرگان به شدت از عملکرد شورای نگهبان در ردصلاحیت‌های نامزدهای خبرگان انتقاد کرد و علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران نیز در مقابل گفت، منتقدان شورای نگهبان «ملتفت نیستند».

پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند جاری برگزار می‌شود.