محمد کاظم بهرامی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح ایران گفت که باید امر به معروف و نهی از منکر در سطح نیروهای مسلح به طور «جدی» دنبال شود.

گشت-ارشاد-4

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، یکشنبه ۲۶ مهر، در مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح ایلام امر به معروف و نهی از منکر را از وظایف مهم جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

بهرامی گفت از آن‌جایی که این وظیفه نظام به تصویب مجلس شورای اسلامی نیز رسیده است باید توسط نیروهای مسلح «برای پیشگیری از وقوع جرم» انجام شود.

مجلس شورای اسلامی ایران بهار ۱۳۹۳ لایحه‌ دولت مبنی بر اجرایی شدن اصل هشتم قانون اساسی را تصویب کرد که از سال جاری به اجرا در می‌آید.

اصل هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی به لزوم و شرح وظایف آمران به معروف و ناهیان از منکر می‌پردازد.

احمد زرگر، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز، امروز در مراسم نکوداشت فعالان عرصه امر به معروف از به خدمت‌گیری ۱۴هزار نفر به عنوان اعضای شورا‌ها و تیم‌های امر به معروف و نهی از منکر خبر داد.

زرگر، جمعه ۲۴ مهر نیز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نمارجمعه تهران گفت که مجازات افرادی که به مأموران امر به معروف و نهی از منکر اعتراض می‌کنند «به هیچ عنوان قابل تخفیف، تعلیق و تعویق نیست.»