«باربارا برشت ـ شال»، بازیگر و دختر برتولت برشت، نمایشنامه‌نویس و کارگردان نامدار آلمانی، در برلین درگذشت.

باربارا برشت ـ شال وکالت تام‌الاختیار آثار پدرش را داشت.
باربارا برشت ـ شال وکالت تام‌الاختیار آثار پدرش را داشت.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، انتشارات «زورکامپ» با استناد به خانواده باربارا برشت ـ شال، امروز سه‌شنبه یکم سپتامبر / ۱۰ شهریور اعلام کرد که این بازیگر تئاتر و وارث اصلی برتولت برشت روز گذشته در سن ۸۴ سالگی در برلین دیده از جهان فروبست.

باربارا برشت ـ شال سال‌ها در «برلینر آنسامبل»، معروف‌ترین تئاتر برلین فعالیت می‌کرد و وکالت تام‌الاختیار آثار پدرش را داشت.

برتولت برشت و هلنه وایگل
برتولت برشت و هلنه وایگل

به‌تازگی او اجرای جدیدی از نمایشنامه «بعل» اثر برتولت برشت به کارگردانی فرانک کاستروف در مونیخ را به دلیل دخل و تصرف در متن اصلی ممنوع اعلام کرد.

کلاوس پی‌مان، رئیس «برلینر آنسامبل» روز سه‌شنبه درباره باربارا برشت ـ شال گفت: «او به‌عنوان نگهبان و حافظ میراث پدرش جدی، شجاع، و اغلب در مذاکرات سرسخت بود.»

پی‌مان از باربارا برشت ـ شال به‌عنوان «ژاندارک تئاتر» یاد کرد که از آثار پدرش، «یکی از بزرگترین نمایشنامه‌نویسان مدرن» حفاظت و دفاع کرد.

مادر باربارا برشت ـ شال، هلنه وایگل، بازیگر اتریشی ـ آلمانی بود که در سال ۱۹۲۹ با برتولت برشت ازدواج کرد. باربارا یک سال بعد در ۱۸ اکتبر ۱۹۳۰ به دنیا آمد.

برتولت برشت در سال ۱۹۵۶ و هلنه وایگل در سال ۱۹۷۱ فوت کردند.

اشتفان برشت، نویسنده و برادر تنی و بزرگتر باربارا و هانه هیوب، بازیگر تئاتر و خواهر ناتنی او که از زن نخست برتولت برشت، ماریانه تسوف بود، هر دو در سال ۲۰۰۹ درگذشتند.