وزارت کار آمریکا اعلام کرد که در ماه آوریل ایجاد شغل در ایالات متحده افزایش یافته و نرخ بیکاری به پایین‌ترین سطح خود در هفت سال اخیر رسیده است.

US-Economy

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، در گزارشی که وزارت کار آمریکا روز جمعه ۸ ماه مه / ۱۸ ارديبهشت منتشر کرده، در ماه آوریل فعالیت‌های اقتصادی در این کشور ۲۲۳ هزار شغل جدید ایجاد کرده در حالی‌که پیش‌بینی تحلیلگران ۲۱۸ هزار شغل جدید بود.

نرخ بیکاری به ۵,۴ درصد رسیده است که پایین‌ترین سطح نرخ بیکاری از ماه مه سال ۲۰۰۸ تاکنون بوده است. با این حال در این زمینه آمار ماه آوریل نسبت به ماه مارس تغییر چندانی نکرده است. در ماه مارس نرخ بیکاری ۵,۴۶۵ درصد بود که این میزان در ماه آوریل به ۵,۴۴۳ درصد رسیده است، این یعنی ۲۶ هزار نفر بیکار کمتر. تعداد بیکاران در آمریکا در حال حاضر هشت میلیون و ۵۴۹ هزار نفر است.

در يک سال اخیر نرخ بيکاری ۰.۸ درصد کاهش یافته است. با این حال بر اساس آمار وزارت کار آمریکا، اقتصاد این کشور در ماه مارس تنها ۸۵ هزار شغل جدید ایجاد کرد که بر اساس برآوردهای اولیه می‌بایست ۱۲۶ هزار شغل می‌بود، اين میزان ضعيف‌ترین بیلان از نظر ايجاد شغل از ژوئن ۲۰۱۲ بود.

کاخ سفید با ارائه آمار ماه آوریل محتاطانه از «ادامه بهبود» وضعیت اقتصادی سخن می‌گوید.

در همین پیوند، جیسون فورمن، رئیس شورای اقتصاددانان کاخ سفید بر اهمیت مذاکرات تجاری با اروپا و آسیا برای گشایش بازار و رشد اقتصادی آمریکا تأکید کرد.