نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در مجلس ایران از بی‌توجهی مسئولان نسبت به احیای دریاچه ارومیه انتقاد کرد و گفت «عمق دریاچه ارومیه هفت سانتی‌متر کاهش یافته‌ است.»

نادر قاضی‌پور: اگر اعتبارات برای نجات دریاچه هزینه شده پس چرا به رغم این هزینه ها، عمق دریاچه هفت سانتی متر کاهش یافته است؟
نادر قاضی‌پور: اگر اعتبارات برای نجات دریاچه هزینه شده پس چرا به رغم این هزینه ها، عمق دریاچه هفت سانتی متر کاهش یافته است؟

به گزارش وب‌سایت عصر خبر، نادر قاضی‌پور گفت: «دولت برای نجات این دریاچه ۷۲۹ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داد و انتظار این بود که اعتبار مذکور صرفاً برای نجات این دریاچه هزینه شود.»

او افزود: «اما معلوم نیست که این اعتبارات کجا رفت، چرا که در طول یک سال گذشته نه تنها شاهد نجات دریاچه نبودیم بلکه وضعیت آن روز به روز بدتر از گذشته شد.»

این بودجه سال ۹۳ توسط دولت حسن روحانی به نجات دریاچه ارومیه اختصاص داده شده بود. درحالی که به گفته نماینده ارومیه اعتبار مذکور تاکنون در اختیار استاندار آذربایجان غربی قرار نگرفته‌ است.

قاضی‌پور در ادامه این گفت‌وگو گفت که احیا و نجات دریاچه ارومیه جزو نخستین وعده‌های روحانی به مردم آذربایجان غربی بود و در اولین جلسه هیئت دولت هم درباره آن تصمیم‌گیری شد اما اعتبار تخصیص داده شده معلوم نیست در کجا هزینه می شود.

او تأکید کرد که این اعتبار باید فقط برای انتقال آب به دریاچه ارومیه و نجات این دریاچه اختصاص داده شود و نباید صرف هزینه‌هایی چون برگزاری مراسم، همایش‌ها، سمینارها، پرداخت حق جلسه مسئولان دولتی، هزینه مأموریت، اضافه کار، حقوق برخی افراد و مانند این گردد.

در همین زمینه: ۷۰۰ میلیارد تومان برای نجات دریاچه ارومیه تصویب شد