مهدی خزعلی، مدیر مؤسسه فرهنگی انتشاراتی حيان در نامه‌ای به حسن روحانی، رئيس‌جمهور را متهم کرده که «تسليم جناح حاکم» است. خزعلی از روحانی خواسته تا استعفا دهد و «اميد مردم را نااميد نکند.»

dr-mehdi-khazali

به گزارش سحام‌نيوز، خزعلی از حسن روحانی به عنوان «يک چهره امنيتی» ياد کرده و افزوده از «سرهنگ‌ها و امنيتی‌ها، آبی گرم نمی‌شود.»

اشاره خزعلی به پيشينه حسن روحانی است که سال‌ها دبير شورای عالی امنيت ملی ايران بوده است.

به گفته خزعلی، دولت حسن روحانی، «دريچه‌ای در سلول انفرادی» است که صرفاً اجازه داده «کمی هوای تازه» از راهروهای پر و پيچ و خم زندان به درون سلول بيايد و بس.

اين فعال سياسی هشدار داده که جناح حاکم ممکن است از طريق حسن روحانی مردم را از دسترسی به حقوق‌شان «باز دارد.»

در حدود ۲۰ ماهی که از عمر دولت حسن روحانی می‌گذرد، برخی موارد همچون لغو پی در پی سخنرانی‌های فعالان سياسی اصلاح‌طلب، عدم تغییر در حصر چهره‌های شاخص جنبش سبز،‌ محدودیت رسانه‌ای محمد خاتمی رئیس‌جمهوری پیشین، از موارد انتقاد به دولت یازدهم بوده است.

سازمان‌های حقوق بشری می‌گويند در دولت حسن روحانی وضعيت حقوق بشر در جمهوری اسلامی نیز بهبود نيافته است.

خزعلی که ظاهراً از حضور در نمايشگاه کتاب تهران منع شده به حسن روحانی گفته:‌ «می‌گوييد حصر و حبس دراختيار شما نيست، باشد، حرفی نيست، اما اگر اختيار دبير کتابخانه و يا غرفه‌ای در نمايشگاه کتاب را هم نداريد، استعفا دهيد و اميد مردم را نااميد نکنيد.»

او خطاب به روحانی هشدار داده که اگر به نشر حيان اجازه حضور در نمايشگاه کتاب داده نشود، در ميان نمايشگاه با پرچمی به دست خواهد ايستاد و حقوق شهروندی‌اش را فرياد خواهد زد.

بيست و هشتمين دوره نمايشگاه بين‌المللی کتاب تهران از ۱۶ تا ۲۴ ارديبهشت جاری برگزار می‌شود.