نيروهای ائتلاف به رهبری عربستان به‌رغم اعلام پایان عمليات «طوفان قاطعيت»، حملات خود به يمن را از سر گرفتند.

Yemen
سراسر شهرستان‌های جنوب يمن روز چهارشنبه ۲۲ آوريل/دو ارديبهشت درگير جنگ داخلی هستند.

نيروهای ائتلاف روز چهارشنبه ۲۲ آوريل / دو ارديبهشت يک روز پس از اعلام توقف حملات خود، مواضع شیعیان حوثی در «عدن»و «تعز» را بمباران کرد.

اين حملات نشان می‌دهد رسيدن به راه حل سياسی در جنگ قدرت ايران و عربستان در منطقه بسيار سخت است.

استاندار عدن به الجزيره گفت نيروهای ائتلاف تانک‌های شيعيان حوثی در جنوب شهر عدن را امروز بمباران کردند.

حملات هوايی زيادی نيز به پايگاه نظامی شهر «تعز» که اخيراً حوثی‌ها موفق به تصرف آن شده بودند نيز گزارش شده است.

گويا تنها چند ساعت پس از اعلام توقف بمباران‌های هوايی توسط گروه ائتلاف، شبه‌نظاميان حوثی موفق به در اختيار گرفتن پايگاه نظامی شهر تعز شده‌اند. اين پايگاه در اختيار نيروهای وفادار به عبد ربه منصور هادی، رئيس‌جمهوری يمن بوده است.

گزارش‌های زيادی از نبرد ميان نيروهای وفادار به هادی و حوثی‌ها در يمن از جمله در عدن، داله و لحج منتشر شد. سراسر شهرستان‌های جنوب يمن روز چهارشنبه درگير جنگ داخلی هستند. جدی‌ترين درگيری‌ها در عدن با پيشروی تانک‌های حوثی در مقابل نيروهای وفادار به هادی گزارش شده است..

بیشتر بخوانید: پایان عملیات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان در یمن

عبدربه منصور هادی در ماه فوريه به عدن پناه برد. اما در پايان مارس با پيشروی حوثی‌ها و نيروهای وفادار به علی عبدالله صالح رئيس‌جمهوری پيشين يمن به عدن به عربستان گريخت.

گروه ائتلاف به رهبری عربستان از ۲۶ مارس حملات خود به يمن را با نام «طوفان قاطعيت» آغاز و پس از ۲۷ روز پايان آن را اعلام کرد. ائتلاف عمليات جديدی با نام « بازيابی اميد» را در يمن آغاز کرده است.

به گزارش رويترز بسياری از ساکنان عدن به اين خبرگزاری گفته‌اند که به ادامه حملات هوايی عربستان نياز دارند، در غير اين صورت به احتمال زياد شهر سقوط کرده و به دست حوثی‌ها می‌افتد.