یک سایت خبری در ایران نوشته اسماعيل احمدی‌مقدم، فرمانده نيروی انتظامی جمهوری اسلامی ايران (ناجا) از کار برکنار شده است. از حسين اشتری به عنوان فرمانده جديد نيروی انتظامی نام برده می‌شود.

esmaeil-ahmadimoghadam
خبر برکناری احمدی‌مقدم سه روز پس از عذرخواهی او به دليل حوادث بازداشتگاه کهريزک منتشر شد

به گزارش سايت کانون خبر ايران، آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی شب گذشته حسين اشتری را به عنوان فرمانده جديد نيروی انتظامی ايران منصوب کرده است.

بر پايه اين گزارش، خبر اين انتصاب، به احتمال فراوان امروز به صورت رسمی اعلام خواهد شد. حسين اشتری در کارنامه خود رياست پليس امنيت ناجا و جانشينی فرماندهی نيروی انتظامی را دارد.

به غير از سايت کانون خبر ايران هنوز منابع ديگر درباره تغيير فرماندهی پليس گزارشی منتشر نکرده‌اند.

احمدی‌مقدم ششمين رئيس پليس ايران است که بار نخست سال ۱۳۸۴ برای پنج سال، بار دوم از سال ۱۳۹۱ برای دو سال و بار سوم از خرداد ۱۳۹۳ برای يک سال به عنوان فرمانده نيروی انتظامی ايران منصوب شد.

اگر تغيير فرماندهی نيروی انتظامی صحت داشته باشد، به اين معناست که احمدی‌مقدم سه ماه پيش از پايان حکم يک ساله‌اش از کار برکنار شده است.

انتصاب و برکناری مقام‌های نظامی در ايران بر عهده آيت‌الله خامنه‌ای است.

خبر برکناری احمدی‌مقدم سه روز پس از عذرخواهی او به دليل حوادث بازداشتگاه کهريزک منتشر شده است. او يکی از منتقدان حمله تندروها به کنسرت‌های مجوزدار در ايران نيز بود.

فرمانده ناجا گفته بود که حادثه کهریزک باعث بیداری پلیس شده است و ما در برابر این حادثه زبانی جز عذرخواهی نداریم.

در بازداشتگاه کهريزک که در اختيار پليس بود، دست‌کم سه نفر از معترضان به نتيجه انتخابات بحث‌برانگيز رياست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ايران، به‌ نام‌های امير جوادی‌فر، محسن روح‌الامينی و محمد کامرانی کشته شدند.

اسماعيل احمدی مقدم که در سال‌های نخستین انقلاب ۵۷ به عضویت سپاه پاسداران درآمده بود، پيش از فرماندهی ناجا پست‌هايی همچون رياست دانشگاه علوم انتظامی و معاونت هماهنگ‌کننده نيروی انتظامی را بر عهده داشت. آخرين پست او پيش از فرماندهی ناجا، معاونت فرماندهی نيروی مقاومت بسيج و رياست منطقه مقاومت بسيج تهران بود.