در پی نطق علی مطهری درباره غيرقانونی بودن حبس خانگی چهره‌های شاخص جنبش سبز، نمايندگان مجلس شعار «مرگ بر منافق» سر دادند.

Ali-Motahari
تشنج امروز مجلس هنگام بحث بر سر حصر‌های خانگی، به برخورد فيزيکی مطهری و نمايندگان مجلس انجامیده است

با دستور محمد‌حسن ابوترابی، نايب رئيس مجلس، جلسه علنی امروز در حالی زود‌تر از موعد پايان يافت که فضای مجلس ايران به تشنج کشيده بود.

علی مطهری، نماينده تهران در مجلس، در نطق خود گفته که «اينجانب حصر آقايان موسوی و کروبی و خانم رهنورد را پس از پايان آشوب‌های خيابانی بدون حکم قضايی همچنان خلاف اصول متعدد قانون اساسی می‌دانم.»

به دنبال اين اظهار نظر، نمايندگان با اعلام عدد دو (اخطار آئين‌نامه‌ای) و شعار «مرگ بر منافق»، «مرگ بر فتنه‌گر» و «مرگ بر ضد ولايت فقيه»، به صحبت‌های مطهری اعتراض کرده‌اند.

پس از اين، ابوترابی که رياست جلسه را بر عهده داشته است، در پاسخ اعلام می‌کند: «جنابعالی در فضای واقعی کشور قرار داريد و آنچه در مورد اين افراد انجام شده با نهايت رأفت و رحمت اسلامی بوده است.»

ابوترابی پیش از پایان صحبت‌های مطهری، با اعلام ختم جلسه گفته ادامه جلسه را «به مصلحت» نمی‌داند.

به گزارش خبرگزاری فارس، تشنج امروز مجلس به برخورد فيزيکی مطهری با نمايندگان مجلس انجامیده است. بنابر اين گزارش برخی از نمايندگان در برابر جايگاه ناطقان مجلس تجمع کرده‌ بودند.

اين در حالی است که پس از صحبت‌های ابوترابی، مطهری مجدداً از حصر خانگی چهره‌های شاخص جنبش سبز به عنوان امری خلاف قانون ياد می‌کند.

بیشتر بخوانید: قوه قضاییه: اظهارات علی مطهری درباره حصر، نشر اکاذیب است