يک نماينده مجلس ايران می‌گويد جزئيات طرحی در دست بررسی است که بر اساس آن قرار است انجام تبليغات برای کاهش جمعيت ممنوع شود.

احمد آريايی روز يکشنبه ۲۲تير به خبرگزاری خانه ملت گفت: «جزئيات طرح مذکور در دستور کار قرار گرفت و قرار شد تهديدکننده‌ها و محدوديت‌های کاهش جمعيت مانند انجام انواع تبليغات برای اين مهم ممنوع شود.»

به گفته اين نماينده مجلس ايران «همچنين انجام عقيم‌سازی نيز در صورتی که به بهداشت و سلامت فرد آسيب نزند، ممنوع شده که بر اساس آن جرايمی برای متخلفان درنظر گرفته شده که مشخص بودن ميزان اين جرايم بايد با نظر اعضای کميسيون قضايی و حقوقی مجلس باشد.»

از آغاز سال جديد خورشيدی، اجرای سياست‌های افزايش جمعيت در ايران سرعت بيشتری گرفته است.

سياست‌های جمعيتی در ايران در پی سخنرانی آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر حکومت ايران در جمع گروهی از مردم شهر بجنورد به طور کلی تغيير يافته است.

آيت‌الله علی خامنه‌ای، ۱۹مهرماه سال گذشته در سخنانی موضع‌گيری سال‎های قبل خود را در قبال کنترل جمعيت در ايران اشتباه خوانده و از خداوند خواسته بود او را به خاطر اين سياست ببخشد.

به دنبال مخالفت رهبر حکومت ايران با ادامه سياست‌های کنترل جمعيت٬ وزارت بهداشت بودجه‌ مرتبط با اين سياست را قطع کرده است و به جای آن طرح‌های تشويق به باروری به‌سرعت در حال طراحی و اجرا هستند.