پینک فلوید باز هم خبرساز شد. آن‌ها که چندی پیش، به مناسبت بیستمین سال انتشار «ناقوس جدایی»، این آلبوم را بازنشر کرده بودند، از طریق توئیتر خبر دادند که تا پاییز ۲۰۱۴ آلبوم تازه‌ای را منتشر خواهند کرد.

دیوید گیلمور، یکی از اعضای قدیمی پینک فلوید
دیوید گیلمور، یکی از اعضای قدیمی پینک فلوید

پلی سامسون، همسر دیوید گیلمور، یکی از اعضای اصلی گروه پینک فلوید در توئیتر اعلام کرده که تا پاییز آلبوم تازه این گروه با عنوان «رودخانه پایان‌ناپذیر» منتشر می‌شود.

به گفته پلی سامسون، آلبوم تازه پینک فلوید دربردارنده قطعاتی است که در زمان انتشار آلبوم «ناقوس جدایی» کار شده و به این جهت تأثیر ریچارد رایت در آن به خوبی مشخص است. ریچارد رایت در سال ۱۹۷۹ به خاطر اختلافش با راجر واترز، گروه پینک فلوید را ترک کرد.

پینک فلوید با آلبوم‌های «نیمه تاریک ماه» و «دیوار» یکی ازشناخته‌شده‌ترین گروه‌های موسیقی راک در جهان است.

دورگا مک‌بروم هادسن، یکی از هم‌خوان‌های پینک فلوید در صفحه فیسبوکش گفته که آلبوم تازه پینک فلوید در واقع مجموعه‌ای است از قطعاتی که پیش از این اجرا اما تاکنون منتشر نشده است. این قطعات در همان زمانی که آلبوم «ناقوس جدایی» تولید می‌شد ساخته و اجرا شده‌اند. به گفته هادسن، در ماه‌های گذشته دیوید گیلمور و نیک میسن، از اعضای قدیمی پینک فلوید روی این قطعات کار کرده‌اند و ترانه‌های تازه‌ای برای این قطعات سروده و اجرا کرده‌اند.

پینک فلوید به خاطر موسیقی پراگرسیو و سایکدلیک، اشعار فلسفی، استفاده از تجربیات صوتی و اجراهای زنده استادانه‌اش بر موسیقی راک در غرب اثرگذار بود.