در پی تصادف خودروی محمود کریمی، يکی از مداحان حکومتی ايران با خودروی يک زوج جوان، مداح حکومتی و همراهانش با زوج جوان درگيرشده ضمن تيراندازی به سوی خودروی آن‌ها می‌گريزند. اين ماجرا اما روايت‌های متفاوتی دارد.

محمود کريمی، مداح حکومتی و آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران

به‌گزارش سايت عصر ايران اين رويداد حدود شش شب قبل رخ داده است.

بنا به اين گزارش خودروی اين مداح، در يکی از اتوبان‌های درون شهری تهران با يک پژو ۲۰۶ که زوج جوانی در آن بودند تصادف می‌کند. پس از تصادف و درگيری لفظی، يکی از افراد حلقه اين مداح، با سلاح کمری پنج تير به سمت خودروی اين افراد شليک می‌کند و سپس همه فرار می‌کنند.

سایت “ندای انقلاب”: اين خودرو مداح بود که از سوی سرنشینان اراذل و اوباش چند خودرو مورد تهدید قرار گرفت

اين گزارش بدون اشاره به نام اين مداح حکومتی نوشته است خبری از دستگيری و برخورد با اين مداح و تيرانداز همراه وی نيست.

سايت آينده، نيز بدون ذکر نام اين مداح به شرح ماجرا پرداخته و نوشته است اين مداح، يکی از مداحان مشهور تهران است که صدا و سيمای جمهوری اسلامی در روزهای عزاداری، نوحه‌خوانی‌های او را مدام پخش می‌کند.

“آينده” می‌افزايد: پس از حادثه “سرنشينان ۲۰۶ به کلانتری شکايت می‌برند و شکايت ثبت و به دادسرا ارسال می‌شود اما جناب مداح تيرانداز در جلسه دادرسی حضور پيدا نمی‌کند.”

در همين حال سایت “ندای انقلاب” که گفته می‌شود نزديک به سپاه پاسداران و نهادهای امنيتی است نام اين مداح را محمود کریمی عنوان کرده و ماجرا را کاملا متفاوت بازگو کرده است.

 اين سايت به‌نقل از “یک منبع نزدیک به محمود کریمی” نوشته است اين خودرو مداح بوده که “از سوی سرنشینان چند خودرو” که آن‌ها را “اراذل و اوباش” توصیف کرده، مورد تهدید قرار گرفته است.

محمود کريمی، مداح حکومتی

“ندای انقلاب” نوشته است: “سرنشینان این خودروها با ویراژ دادن اطراف خودرو محمود کریمی وی را مجبور به توقف در حاشیه اتوبان می‌کنند. پس از توقف خودرو کریمی در حاشیه اتوبان، سرنشینان خودروهای مزاحم پیاده شده و به سمت خودرو کریمی می‌روند و این مداح که به همراه خانواده خود بوده برای دفاع از خانواده خود و دور کردن آن‌ها اقدام به شلیک هوایی می‌کند که این کار هم نتیجه نمی‌دهد و در نهايت کریمی یک گلوله به سمت لاستیک ماشین یکی از این افراد مزاحم شلیک می‌کند که این گلوله به گلگیر خودرو اصابت می‌کند و در نهايت آن‌ها از اطراف ماشین کریمی فاصله می‌گیرند.”

سايت آينده نوشته است در خودرو مداح مشهور، حسن رعيت يا حسن ميرکاظمی، شريک مشهور بابک زنجانی حضور داشته و پرسيده است رابطه مداح حکومتی و حسن میرکاظمی چيست

اين سايت با بيان اين‌که “محمود کریمی مجوز حمل سلاح دارد” نوشته است: “به دلیل اثرگذاری حاج محمود کریمی در سال‌های اخیر و جذب جوانان به فرهنگ اهل بیت و ترویج این فرهنگ از سوی وی ما شاهد عصبانیت ضدانقلاب از این مداح اهل بیت هستیم.”

در پی ادعاهای سايت “ندای انقلاب”، تارنمای آينده در مطلب تازه‌ای چند سئوال از “رسانه‌های افراطی” کرده است.

سايت آينده بار ديگر بدون آن‌که از محمود کريمی نامی ببرد نوشته است: “حسن رعيت يا حسن ميرکاظمی شريک مشهور بابک زنجانی در خودروی  مداح مشهور” بوده و پرسيده است “آيا وی جزو خانواده وی محسوب می‌شود؟” آينده همچنين از رابطه مداح حکومتی و حسن میرکاظمی پرسيده است.

حاج محمود کریمی
حاج محمود کریمی

حسن میرکاظمی مشهور به رعیت از نیروهای موسوم به لباس شخصی و یک تاجر است. در رويدادهای سال ۸۸  تصاويری از او در رسانه‌ها منتشر شد که در آن‌ها ميرکاظمی مسلح به سلاح کمری به راهبری نيروی موتورسوار برخوردکننده با جمعيت معترضان می‌پرداخت.

سایت بازتاب در یادداشتی میرکاظمی را چهره اصلی پشتيبان بابک زنجانی، تاجر و سرمايه‌دار ايرانی که هم‌اکنون در بازداشت به‌سر می‌برد، معرفی کرد.

سايت آينده همچنين پرسيده است: “اين چه اراذل واوباشی بوده‌اند که به خودروی مداح مشهور حمله کرده‌اند اما به جای اين‌که آن‌ها مسلح باشند طرف مقابل مسلح بوده و تيراندازی کرده است؟” و “چرا به جای اين‌که آن‌ها فرار کنند به کلانتری مراجعه کرده‌اند و اقدام به گزارش حادثه و شکايت نموده‌اند؟”

“آينده” گفته است: “چرا بايد افرادی نظير يک مداح يا يک متهم دانه درشت اقتصادی مجوز حمل سلاح داشته باشند؟”

مداحان حکومتی در سال‌های اخير قدرت بيشتری گرفته‌اند و در درگيری‌های جناحی حکومت ايران نقش ايفا می‌کنند.

در همين زمينه:

بازگشت مداحان ـ احسان مهرابی

پیشنهاد تشکیل دادگاه ویژه مداحان