سعید کامجو
سعید کامجو

سعید کامجو، نوازنده کمانچه، دانش‌آموخته رشته موسیقی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. او نوازندگی کمانچه را از هفده سالگی نزد اردشیر کامکار آغاز کرد و ردیف‌سازی و آوازی را نزد موسیقی‌دانانی چون علی اکبر شکارچی، استاد اصغر بهاری، درویش رضا منظمی و داود گنجه‌ای فرا گرفت. ‬ او همچنین مبانی موسیقی غربی را از نزد محمد رضا درویشی٬ علی رضا مشایخی٬ پرویز منصوری٬ کامبیز روشن روان و هوشنگ کامگار آموخته است.
‌رویکرد اصلی کامجو در نوازندگی کمانچه معطوف به درک وی از ارزش‌های نهفته در موسیقی کلاسیک ایرانی است. سبک نوازندگی کامجو در کمانچه خلاقیت و اصالت را با ابداع درهم می‌آمیزد. هرچند که آثار او ریشه در همین موسیقی دارند، او درب نوجویی و نوآموزی را به روی خود مسدود نساخته است.
کامجو از سال ۱۳۷۶ در شهر مونترال٬ کانادا زندگی می‌کند و با گروه های موسیقی در کانادا، آمریکا و اروپا همکاری دارد. از او چند آلبوم تکنوازی و گروه نوازی ایرانی از سوی موسسه فرهنگی هنری ماهور در ایران منتشر شده است. ‬ کامجو آلبوم‌های بسیاری را نیز با نوازندگان و موسیقی دانان غیر ایرانی ضبط کرده و در بسیاری از جشنواره های موسیقی در کانادا، آمریکا، مکزیک، آلمان، انگلستان، فرانسه، هلند، اسپانیا، بلژیک، سوئد، پرتقال، یونان، ترکیه و هنگ‌کنگ به هنرنمایی پرداخته است. ‬ او همچنین نوازنده میهمان گروه دستان در تور آمریکای شمالی این گروه در سال ۱۳۸۵ بوده است. ‬‬

[podcast]http://www.zamahang.com/podcast/2010/20130902_Hazar_Ava_11_Saeed_Kamjoo_Parisas_Sabet.mp3 [/podcast]