ايالات متحده سوزندان نسخه‌‌ای از قرآن و تصوير “حضرت محمد”، پيامبر مسامانان را توسط يک کشيش آمريکايی محکوم کرد.

ويکتوريا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمريکا روز دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ (۳۰ آوريل) در يک نشست خبری گفت: “اقدام اين کشيش يک عمل فردی است و به هيچ وجه ارزش‌های مردم و دولت آمريکا را منعکس نمی‌کند.”

وی افزود آمريکا هرگونه “بی‌احترامی” را به کتاب‌های دينی محکوم می‌کند.

ويکتوريا نولاند: اقدام کشيش آمريکايی در سوزاندن قرآن، يک عمل فردی است و به هيچ وجه ارزش‌های مردم و دولت آمريکا را منعکس نمی‌کند

وزارت خارجه ايران نيز دو روز پيش با انتشار بيانيه‌ای “قرآن‌سوزی” يک کشيش آمريکا را اقدامی “سخيف” و باعث “ايجاد تنفر مذهبی”ناميد که “خشم مسلمانان را به دنبال خواهد داشت.”

وزارت خارجه ايران گفته بود: “جامعه بين‌المللی در انتظار واکنش فوری، شديد و صريح دولت آمريکا در برخورد با عوامل آن و انجام اقدامات روشن و عملی جهت پيشگيری از تکرار چنين جنايت فرهنگی است.”

تری جونز، کشيش آمريکايی روز شنبه ۹ ارديبهشت در اعتراض به زندانی بودن يک کشيش ايرانی به نام يوسف ندرخانی اقدام به قرآن سوزی کرد. تری جونز يک سال پيش نيز اقدام به سوزاندن قرآن کرده بود.

تری جونز، کشيش آمريکايی روز شنبه ۹ ارديبهشت در اعتراض به زندانی بودن يک کشيش ايرانی به نام يوسف ندرخانی اقدام به قرآن سوزی کرد.

ندرخانی از سوی قوه قضائيه ايران به “ارتداد” محکوم شده است. دادگاه، ندرخانی را به “ترک دين” و “دعوت ساير مسلمانان به مسيحيت”، “ايجاد يک کليسای مخفی در خانه خود” و “ابراز مخالفت آشکار با اسلام” متهم کرده است.

حکم اعدام او به جرم ارتداد در تاريخ يکم شهريورماه ۱۳۸۹ در دادگاه تجديد نظر استان گيلان تأييد گرديد اما ديوان عالی کشور اعلام کرد حکم اعدام وی نقض شده است.