وزير آموزش و پرورش ايران از تغيير فضاهای آموزشی، آموزش، تربيت و کتاب‌های درسی بر اساس جنسيت دانش‌آموزان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حميدرضا حاجی بابايی، وزير آموزش و پرورش ايران در همايش “هوشمندسازی مدارس استثنايی” که امروز، دوشنبه ۲۶ دی‌ماه برگزار شد، گفت: “در بند ۲/۱۴ سند تحول بنيادين آموزش و پرورش آمده است که براساس تفاوت‌های جنسيتی دختران و پسران فضاهای آموزشی، آموزش و تربيت و کتاب‌های درسی دانش‌آموزان بايد متناسب‌سازی شود.”

وی افزود: “بايد مدارسی بسازيم که در آن دختران و پسران احساس آرامش کنند نه اين‌که مدارسی بسازيم که بعد از ساخت آن نياز به متناسب‌سازی داشته باشيم.”

وزير آموزش و پرورش با بيان اين‌که “سند تحول مبتنی بر آموزه‌ها و الگوهای قرآنی تبيين شده است”، تأکيد کرد: “اگرهمه وارد ميدان شوند از سال آينده تحول همه‌جانبه در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد؛ بايد همه نگاه‌ها را طبق سند تغيير دهيم و در معلم، کلاس، کتاب، نحوه تدريس، چگونگی خواندن و نوشتن و… در همه زمينه‌ها تغيير ايجاد شود.”

به گفته حاجی بابايی وزارت آموزش و پرورش به‌طور هم‌زمان بيش از ۱۰۰ موضوع را برای ايجاد تغييرات دنبال می‌کند

به گفته حاجی بابايی وزارت آموزش و پرورش به‌طور هم‌زمان بيش از ۱۰۰ موضوع را برای ايجاد تغييرات دنبال می‌کند.

۳۰ مردادماه سال جاری اعلام شد وزارت آموزش و پرورش ايران در دستوری ابلاغ کرده است که از اين پس در کلاس‌های پيش‌دبستانی، دخنران و پسران اجازه ندارند در کنار هم باشند.

همچنين مرتضی رئيسی، معاون عمرانی وزير آموزش‌ و پرورش نيز از “محرم‌سازی بيشتر مدارس دخترانه” سخن گفت و اعلام کرد قرار است مدارسی با حياط مرکزی احداث شوند.

مقامات وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم ايران در دو سال اخير به‌شکل بی‌سابقه‌ای به اسلامی کردن مراکز آموزشی ايران روی آورده‌اند.

پس از رويدادهای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در ايران، مسئولان جمهوری اسلامی، از جمله آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر حکومت، مراکز آموزشی را جزو مکان‌هايی دانستند که در آن “تفکرات غربی” و “مخالف با اسلام” رشد می‌کنند.

به همين خاطر تلاش آنان در جهت ايجاد تغييرات بنيادی در دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزشی است تا از اين طريق به مقابله با “توطئه‌های دشمنان انقلاب” و “جنگ نرم” آن‌ها بپردازند.

تغييرات در رشته‌های علوم انسانی در دانشگاه‌ها، طرح جداسازی دانشجويان دختر و پسر، برکناری و بازنشسته کردن استادان دانشگاه و تغيير هيأت‌های علمی دانشگاه‌ها، از جمله برنامه‌های کنونی جمهوری اسلامی در اين زمينه است.

در مدارس ايران نيز همين روند ادامه دارد. افزون بر جداسازی دختران و پسران، تغيير کتاب‌های درسی دانش‌آموزان امسال در جهت مبارزه با “جنگ نرم” نيز از جمله اين اقدامات به‌شمار می‌روند.