رییس کل دادگستری استان تهران اعلام کرده پرونده مداحان به دادسرای فرهنگ و رسانه ارسال شده.

غلامحسین اسماعیلی اما گفته است تا زمانی که مساله بررسی نشده و موضوعی به اثبات نرسیده، نمی‌توانیم ریز اتهامات را اعلام کنیم.

عکس از آرشیو

اواخر تیرماه بر اساس توییت‌هایی که برخی از روزنامه نگاران و کاربران شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بودند، گفته شد عبدالرضا هلالی، روح‌الله‌ بهمنی و چند مداح دیگر به جرم ارتباط با موساد (سازمان اطلاعات اسرائیل) و روابط غیر اخلاقی با یکی از اعضای سفارت فرانسه در تهران، دستگیر شده‌اند.

گفته می‌شد بازداشت این مداحان بیش از ۱۰ روز قبل از زمان اعلام شده، از سوی سازمان اطلاعات سپاه صورت گرفته است.

روح‌الله‌ بهمنی، داماد پروین احمدی نژاد، یکی از مداح‌های بازداشتی بوده است.

بعدتر اما اعلام شد بهمنی به دلیل عدم تمدید قرار بازداشتش آزاد شده و برای مداحی به یک برنامه در شهرک فلاحی لویزان رفته که به او میکروفن نداده‌اند و او بعد از چند دقیقه مراسم را ترک کرده است.

از قول روح‌الله‌ بهمنی نقل شد که در واکنش به این موضوع گفته است این ماجرا تسویه حساب مداح ها با هم است. او وعده داد که «به صورت لایو جواب معاندان خود را خواهد داد.»

بهمنی در فیلم کوتاهی که روز پنج شنبه ۲۹ تیر در اینستاگرام خود منتشر کرد، بدون هیچ توضیحی تلاش کرد آزاد بودن خود را نشان بدهد.

مداح دیگر، عبدالرضا هلالی، پیش از این هم سابقه دستگیری از سوی سپاه را به دلیل آنچه «انتشار فیلمی غیراخلاقی» از او در فضای مجازی خوانده شده، داشته است.