آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع دینی شیعه از وجود تعطیلات رسمی بیش از حد در ایران شکایت کرد و گفت: «ارباب فکر در زمینه تعطیلات مطالعه کرده و فکر اساسی برای تعطیلات مملکت و حوزه‌ها داشته باشند.»

به گزارش خبرگزاری تسنیم، چهارشنبه، ۹ فروردین، ناصر مکارم شیرازی در قم با اشاره به تعطیلات زیاد حوزه علمیه و کل ایران گفت: «حوزه دو سوم سال تعطیل است و حتی وسط سال نیز برای طلاب اردوی زیارتی می‌گذارند و با این حجم تعطیلات انتظار داشتن شیخ طوسی‌ها از حوزه‌های علمیه هستیم.»

به گفته این مرجع دینی در کشورهای پیشرفته این تعداد تعطیلات وجود ندارد. مکارم شیرازی یکی از معضلات مملکت و حوزه‌های علمیه را «تعطیلات» بیش از حد دانست.

او گفت: «امسال سال اقتصاد مقاومتی، تولید  و اشتغال است، آیا با سه چهار ماه کار تولید و اشتغال کشور درست می‌شود.»

در میان مراجع تقلید شیعی معمولاً مرسوم نیست که جنبه‌ای از فرهنگ و رسوم جوامع غربی را در مقایسه با ایران نمونه‌ی مناسب و الگویی برای تکرار آن در کشور معرفی کنند. آنها اغلب هشدار می‌دهند که مردم ایران نباید تحت نفوذ فرهنگ و ارزش‌های غربی قرار گیرند. آنها هراس دارند که ارزش‌های اسلامی در ایران تضعیف شوند.

یکی از دغدغه‌های مکارم شیرازی نیز از دست رفتن اسلام در سطح جامعه است و او بارها در مورد وضع «نا به سامان» فرهنگ، حجاب زنان، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، وضعیت امر به‌ معروف و نهی از منکر در سطح جامعه هشدار داده است.

بیشتر بخوانید: