یک کامیون شب پنجشنبه ۱۴ ژوئیه / ۲۴ تیر، جمعیتی را که برای جشن روز ملی فرانسه در نیس جمع شده بودند زیر گرفت. در این حمله ۸۴  نفر کشته شدند.

France Attack Truck 14 July 2016 p112

حداقل۸۴ نفر در این حمله کشته و ۱۰۰ نفر زخمی شده‌اند. مردم برای آتش‌بازی روز ملی فرانسه جمع شده بودند که یک کامیون سفید رنگ به جمعیت کوبید و عده‌ای را زیر گرفت. راننده کامیون با سرعت بالا به سمت جمعیتی رفت که در پیاده‌رو ساحلی در حرکت بودند و آماده تماشای آتش‌بازی می‌شدند.

حمله حوالی ساعت ۱۰:۳۰ شب اتفاق افتاد. راننده که ظاهرا در خودرو تنها بوده، از پشت فرمان کامیون به سمت مردم و پلیس شلیک کرده است و سپس با شلیک پلیس کشته شده است.

کاربران فرانسوی که در محل حاضر بودند توئیت می‌کردند که جمعیت هراسان در حال فرار است و زخمی‌ها بر روی زمین افتاده‌اند. تصاویر کاربران ده‌ها کشته و زخمی را بر خیابان‌های نیس نشان می‌دهد.

France Attack Truck 14 July 2016 p11233

کاربران همچنین ویدئوهایی را از این حمله منتشر کرده‌اند که مردم را در حال فرار نشان می‌دهد. پس از فرار مردم، صدای تیراندازی می‌آید و کامیون سفید رنگ در کادر می‌آید که آثار گلوله بر بدنه آن مشهود است.

کریستیان استروسی، شهردار نیس، از مردم خواسته که به خانه‌های خود بروند و پناه بگیرند.

برخی از رسانه‌های فرانسه احتمال تروریستی بودن حمله را مطرح کرده‌اند. فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه، به طور غیر مستقیم حمله را تروریستی خواند. او در پیامی گفت که نیروهای کمکی ارتش و پلیس را برای کمک به پلیس نیس به این منطقه فرستاده است. فرانسه  در حالت آماده باش است.

اولاند گفت که حمله شب پنجشنبه، فرانسه را در قبال مسئولیتش برای مبارزه با گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه مصمم‌تر کرده است و فرانسه عملیات نظامی در این مناطق را افزایش خواهد داد: «هیچ چیز ما را تکان نخواهد داد و به مبارزه با تروریسم ادامه خواهیم داد.»

پلیس می‌گوید در کامیون علاوه بر مواد منفجره، مدارک هویتی فردی ۳۱ ساله در کامیون پیدا شده که مربوط به یک تونسی‌تبار است.

بارک اوباما در پیامی این حمله را محکوم کرد و گفت به نظر می‌آید این حمله تروریستی بوده است.  هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

ویدئو کاربران  حاضر در محل را پس از حمله ببینید: