یک هواپیمای ایرباس ۳۲۰ مصری، متعلق به شرکت هوایی «اجیپت ایر» با ۶۶ مسافر و خدمه از پاریس عازم قاهره بود اما کمی پس از ورود به حریم هوایی مصر سقوط کرد.

عکس تزئینی است
عکس تزئینی است

این هواپیما با شماره پرواز «ام‌اس ۸۰۴» در ساعت ۲۳ و ۹ دقیقه از پاریس پرواز کرد و وقتی که به آسمان مصر وارد شد کمی قبل از سقوط یک پیام اضراری مخابره کرد.

به‌گفته شرکت هوایی «اجیپت ایر» این هواپیما در ساعت دو و ۴۵ دقیقه بامداد پنج‌شنبه ۱۹ مه / ۳۰ اردیبهشت ناپدید شد. ۱۰ دقیقه قبل از آن پیام اضطراری ارسال شده بود. در این لحظه هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار متری در حرکت بود.

۵۶ مسافر از جمله ۳۰ مصری و ۱۵ فرانسوی و ۱۰ خدمه در این هواپیما بودند.

وزارت هوانوردی مصر اعلام کرد که گروه‌های امدادگر در حال جست‌وجوی لاشه‌های هواپیما هستند. در منطقه آسمان کاملاً آبی است و بادی هم نمی‌وزد.

پیش از این در ۲۹ مارس سال جاری میلادی یک هواپیمای مسافربری شرکت هوایی «اجیپت ایر» با ۵۵ سرنشین و هفت خدمه در مسیر اسکندریه – قاهره ربوده شد و در فرودگاه لارناکای قبرس فرود آمد. پس از ساعت‌ها مذاکره سرنشینان هواپیما در دو نوبت آزاد شدند و فرد رباینده دستگیر شد. هرگونه اقدام تروریستی در ربودن این هواپیما تکذیب شد و گفته شد رباینده تعادل روانی نداشته و با این کار قصد داشت همسر سابق قبرسی خود را دوباره ببیند.

بیشتر بخوانید: