شرکت هواپیمایی ایرفرانس اعلام کرد که زنان مهماندار برای حضور در پروازهای این شرکت به ایران اجباری نخواهد داشت و خدمه این شرکت حق انتخاب در این زمینه خواهند داشت. تعدادی از مهمانداران و خدمه زن داخل کابین ایرفرانس، شرکت هواپیمایی فرانسه، به قانون این شرکت برای پرواز به ایران اعتراض کردند.

ایر فرانس

ایرفرانس قبلا از زنان مهماندارش خواسته بود هنگام پرواز به ایران کت گشاد و شلوار بپوشند و هنگام خروج از هواپیما در ایران موهای خود را بپوشانند.

مدیران ایرفرانس دوشنبه چهارم آوریل بعد از جلسه با اتحادیه حدمه پرواز گفتند که آنها مجبور به سفر به ایران نخواهند بود و برای جایگزین شدن آنها واحد ویژه‌ای ایجاد خواهد شد.

ایرفرانس تاکید کرده که اگر خدمه نخواهند در این پروازها حضور داشته باشند، این تصمیم تاثیری بر حقوق و مزایای آنها نخواهد داشت.

هواپیمایی فرانسه می‌خواهد پروازهای خود را به ایران پس از هشت سال توقف از سر بگیرد. پروازهای این شرکت هواپیمایی به دنبال تحریم‌های بین‌المللی قطع شده بود. به دنبال توافق هسته‌ای ایران و کشورهای غربی در سال ۲۰۱۵، حالا ایر فرانس تصمیم گرفته که پروازهایش را به این کشور از سر بگیرد که مقصد جذابی برای توریست‌های فرانسوی است.

در همین زمینه: اعتراض کارکنان زن ایر فرانس به رعایت حجاب در پرواز به ایران