مردان مسلح به دانشگاه باچا خان در شمال غرب پاکستان حمله کردند. در جریان این حمله دست‌کم ۲۱ نفر کشته شدند. مهاجمان و پلیس و ارتش پاکستان تبادل آتش سنگینی داشتند. صدای انفجارها و تیراندازی‌ها شنیده شد. به‌گفته پلیس پاکستان این حمله به پایان رسیده است.

Pakistan

حمله مردان مسلح صبح امروز چهارشنبه ۲۰ ژانویه / ۳۰ دی به‌هنگام گشایش دانشگاه باچا خان در شهر «چارسده» آغاز شد. «چارسده» در حدود ۳۵ کیلومتری پیشاور قرار دارد.

حمله مسلحانه به احتمال قوی توسط اسلامگرایان تندرو صورت گرفته است. آن‌ها به ساختمان‌های دانشگاه وارد شدند.

پلیس می‌گوید در این حمله دست‌کم ۲۱ نفر که بیشتر آن‌ها دانشجویان ساکن یک خوابگاه پسرانه بودند کشته شدند. همچنین یک استاد دانشکده شیمی کشته شد.

تلویزیون پاکستان دانشجویانی را نشان می‌داد که همزمان با حمله نیروهای امنیتی به دانشگاه، دست در دست هم می‌گریختند.

ورودی‌های دانشگاه توسط پلیس مسدود شد و با کشته شدن مهاجمان حمله به پایان رسید.

سه هزار دانشجو در محوطه دانشگاه بودند

این حمله ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه به‌وقت محلی آغاز شد. مدت کوتاهی پس از آن واحدهای نظامی وارد دانشگاه شدند. تصاویر تلویزیونی فرار صدها دانشجو را از دانشگاه نشان می‌داد.

فضل رحیم، معاون مدیر دانشگاه باچا خان در تماس تلفنی با رسانه‌ها گفت حدود سه هزار دانشجو در دانشگاه هستند.

استان خیبر پختونخوا در شمال غرب پاکستان که شهر «چارسده» در آن قرار دارد و مرکز آن پیشاور است مرکز جنگجویان اسلامگرای طالبان است. اما تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

دانشگاه باچا خان بر اساس نام بنیانگذار یک حزب لیبرال مخالف اسلامگرایان طالبان نام‌گذاری شده است. نیروهای طالبان در گذشته نیز این حزب را به دلیل سیاست‌هایش هدف خود قرار داده بودند.

در حمله ماه دسامبر ۲۰۱۴ نیروهای طالبان به مدرسه‌ای در پیشاور بیش از ۱۵۰ نفر کشته شدند. بیشتر قربانیاناین حمله کودکان بودند.

بیشتر بخوانید: بیش از ۱۵۰ کشته در گروگان‌گیری مدرسه‌ای در پیشاور