مقامات اسرائیلی یکی دیگر از تندروهای یهودی را بازداشت کردند. این‌که او در آتش‌سوزی مرگبار خانه یک خانواده فلسطینی در روستای «کفر دوما» دست داشته روشن نیست. اسرائیل از این اقدام به‌عنوان «ترور» یاد می‌کند.

علی سعد دوابشه، نوزاد فلسطینی که در آتش‌سوزی مرگبار خانه‌شان در روستای «کفر دوما» کشته شد.
علی سعد دوابشه، نوزاد فلسطینی که در آتش‌سوزی مرگبار خانه‌شان در روستای «کفر دوما» کشته شد.

سخنگوی سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل (شین‌بت) اعلام کرد که مرد دستگیرشده متهم به عضویت در یک گروه تندرو یهودی است.

در پی کشته شدن یک نوزاد یک سال و نیمه فلسطینی در جریان به آتش کشیدن خانه آن‌ها توسط تندروهای یهودی در کرانه باختری رود اردن، مقامات امنیتی اسرائیل با تندروهای یهودی با شدت برخورد می‌کنند.

در روز سه‌شنبه یک دادگاه منطقه در ناصره، حکم به نگه داشتن میر اتینگر، رهبر یکی از گروه‌های افراطی یهودی در بازداشت داد. اتینگر در شهر سافد، در شمال اسرائیل دستگیر شده بود.

افراد ناشناس روز جمعه ۳۱ ژوئيه / ۹ مردادماه در دهکده فلسطینی «کفر دوما»، نزدیک به نابلس، به یک خانه مسکونی کوکتل مولوتف پرتاب کردند و آن را به آتش کشیدند. یک نوزاد ۱۸ ماهه در این رویداد کشته شد. تمام شواهد نشان می‌داد که این اقدام توسط تندروهای یهودی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: پرتاب مواد آتش‌زا به خانه فلسطینی‌ها سبب مرگ یک نوزاد شد

تلویزیون اسرائیل گزارش داد، دادستان کل یهودا واین‌اشتاین اعلام کرده که سه مظنون افراطی یهودی نیز در «بازداشت اداری» قرار گیرند.

«بازداشت اداری» به مقامات قضائی اسرائیل این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به برگزاری دادگاه بازداشت مظنونان را هر شش ماه تمدید کنند. در حال حاضر، بر اساس این قانون، بیش از ۳۷۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل به‌سر می‌برند.