دادستان کل شهر بالتیمور جمعه اول مه، یک افسر پلیس را در پرونده‌ کشته‌شدن «فردی گری»، شهروند جوان سیاه‌پوست آمریکایی به قتل متهم کرد. پنج افسر دیگر هم در همین پرونده متهم به جرایم پایین‌تری شده‌اند.

Riot police confront protesters after disturbances broke out at the end of a demonstration which organisers have labelled the "Marches of Dignity" in Madrid
پس از اعلام این خبر بسیاری از معترضان در بالتیمور «تظاهرات پیروزی» برگزار کردند

تصمیم غیر منتظره دادستان بالتیمور «ماریلین ماسبی» در متهم شناختن شش افسر پلیس به مرگ فردی گری باعث شگفتی بسیاری از افراد در بالتیمور شد. ماسبی تصمیم خود را ساعاتی پس از آن اعلام کرد که پزشکی قانونی ایالت مریلند، مرگ گری را قتل عنوان کرده بود.

شهر بالتیمور طی هفته گذشته شاهد درگیری و ناآرامی های بسیاری به علت قتل فردی گری بوده است. فردی گری، شهروند جوان آمریکایی به علت جراحت شدید در ناحیه گردن در خودروی پلیس جان خود را از دست داد . با وجود جراحت های کشنده در گردن وی بازهم افسران پلیس او را در خودروی پلیس گنجانده‌اند. مرگ او باعث شد تا بار دیگر تجمع‌های اعتراضی درباره‌ برخورد پلیس با شهروندان سیاه‌پوست در بسیاری از شهرهای آمریکا برگزار شود.

ماریلین ماسبی که خود سیاه پوست است درخواست پلیس برای تشکیل «دادستانی ویژه» در مورد این پرونده را رد کرد. پس از اعلام این خبر بسیاری از معترضان در بالتیمور «تظاهرات پیروزی» برگزار کردند.

اتحادیه پلیس شهر بالتیمور اما اعلام جرم علیه مأموران پلیس را محکوم کرد.